Page 24 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 24
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: učenje in poučevanje na daljavo

učiteljevega navdušenja pri poučevanju slovenščine, v povprečju pa so po-
ročali tudi o značilno višji notranji motivaciji za branje. Dijaki in dijakinje,
ki obiskujejo programe srednjega poklicnega izobraževanja, pa so v pri-
merjavi z dijaki in dijakinjami gimnazijskih programov v povprečju višje
ocenili učiteljevo socialno-čustveno oporo pri pouku slovenščine, indivi-
dualni pristop in pomoč pri poučevanju, zastavljanje jasnih ciljev ter po-
vratno informacijo.

Tabela 2: Opisna statistika vključenih spremenljivk ločeno po izobraževalnem programu

GIM SSI SPI

Socialno-čustvena opora M SD M SD M SD
Zaupanje v spretnosti -0,64 1,00 -0,65 1,04 -0,54 1,08
Individualni pristop 0,06 1,01 -0,10 0,99 -0,31 1,05
Zastavljanje jasnih učnih ciljev -0,42 1,01 -0,44 1,02 -0,33 1,04
Disciplina v razredu -0,27 0,92 -0,19 0,98 -0,14 1,11
Povratna informacija 0,29 1,06 -0,09 1,06 -0,54 1,14
Navdušenje pri poučevanju -0,49 0,90 -0,46 0,93 -0,29 0,98
Notranja motivacija za branje 0,04 1,00 -0,15 0,96 -0,33 0,97
0,19 1,10 -0,42 1,03 -0,62 0,90

Opomba: GIM – program splošne in strokovne gimnazije; SSI – program srednjega
strokovnega izobraževanja; SPI – program srednjega poklicnega izobraževanja;

M – aritmetična sredina mednarodno primerljivega indeksa; SD – standardni odklon.

Na področju povezanosti med posameznimi vidiki učiteljevega pou-
čevanja znotraj različnih skupin dijakov in dijakinj v nadaljevanju zara-
di večjega števila obravnavanih spremenljivk znotraj različnih skupin na-
vajamo le opis značilnejših povezav, in sicer je bila kot mera povezanosti
med spremenljivkami izračunan Pearsonov koeficient korelacije, vse nave-
dene povezave pa so se potrdile kot statistično značilne na ravni alfa napa-
ke, nižje od 5 %.

Rezultati kažejo, da se zaznana socialno-čustvena opora učitelja tako
pri dekletih kot pri fantih najmočneje, tj. srednje močno (r = 0,55 pri dekletih
in r = 0,62 pri fantih), značilno pozitivno povezuje z zastavljanjem jasnih uč-
nih ciljev. Tako pri fantih kot dekletih se nobeden od obravnavanih vidikov
učiteljevega poučevanja ne povezuje močno z notranjo motivacijo za bra-
nje dijakov in dijakinj (vrednosti koeficientov povezanosti se gibljejo med
r = 0,10 in r = 0,21).

Pri preučevanju povezanosti obravnavanih vidikov učiteljevega pou-
čevanja znotraj različnih izobraževalnih programov rezultati kažejo, da se

24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29