Page 26 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 26
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: učenje in poučevanje na daljavo

Tabela 3: Napovedniki motivacije za branje pri dekletih

B SEB tB p β SEβ tβ p
0,09 0,03 2,92 0,01
Konstanta

Socialno-čustvena opora -0,02 0,04 -0,45 > 0,05 -0,01 0,03 -0,45 > 0,05

Zaupanje v spretnosti 0,10 0,03 3,10 0,00 0,09 0,03 3,13 0,00

Individualni pristop -0,02 0,04 -0,42 > 0,05 -0,02 0,04 -0,42 > 0,05

Jasni učni cilji -0,01 0,04 -0,20 > 0,05 -0,01 0,03 -0,20 > 0,05

Disciplina v razredu 0,15 0,02 6,07 0,00 0,14 0,02 6,18 0,00

Povratna informacija -0,01 0,03 -0,23 > 0,05 -0,01 0,03 -0,23 > 0,05

Navdušenje pri poučevanju 0,16 0,04 4,45 0,00 0,15 0,03 4,38 0,00

Opomba: : B – regresijski koeficient; SE – standardna napaka; t – t-vrednost;
β – standardiziran regresijski koeficient; p – statistična značilnost; z modelom pojasnimo
7 % variabilnosti v notranji motivaciji za branje.

Tabela 4: Napovedniki motivacije za branje pri fantih

B SEB tB p β SEβ tβ p
-0,53 0,03 -19,60 0,00
Konstanta

Socialno-čustvena opora -0,02 0,03 -0,73 > 0,05 -0,02 0,03 -0,73 > 0,05

Zaupanje v spretnosti 0,07 0,03 2,42 0,01 0,07 0,03 2,42 0,01

Individualni pristop -0,03 0,03 -1,02 > 0,05 -0,03 0,03 -1,02 > 0,05

Jasni učni cilji -0,04 0,02 -1,79 > 0,05 -0,04 0,02 -1,78 > 0,05

Disciplina v razredu 0,09 0,02 4,60 0,00 0,11 0,02 4,60 0,00

Povratna informacija 0,06 0,03 2,01 0,01 0,06 0,03 2,01 0,01

Navdušenje pri poučevanju 0,08 0,02 3,13 0,01 0,08 0,03 3,14 0,01

Opomba: B – regresijski koeficient; SE – standardna napaka; t – t-vrednost;
β – standardiziran regresijski koeficient; p – statistična značilnost; z modelom pojasnimo
4 % variabilnosti v notranji motivaciji za branje.

Pri pojasnjevanju notranje motivacije za branje so se znotraj različnih
izobraževalnih programov kot značilni potrdili različni vidiki učiteljevega
poučevanja. V programih gimnazije (Tabela 5) sta se kot značilna napoved­
nika notranje motivacije za branje dijakov in dijakinj potrdila učiteljevo
zaupanje v spretnosti dijakov in razumevanje njihovega procesa učenja ter
učiteljevo navdušenje nad poučevanjem. Slednji vidik učiteljevega poučeva-
nja je imel največji učinek na notranjo motivacijo za branje. Z modelom na-
povednikov v gimnazijskih programih pojasnimo 7 % variabilnosti v not-
ranji motivaciji za branje dijakov in dijakinj.

Pojasnjevalna moč modela je nižja v programih srednjega strokovnega
izobraževanja (Tabela 6), kjer z izbranimi napovedniki pojasnimo 4 % va-
riabilnosti v notranji motivaciji za branje dijakov in dijakinj. Pri tem ima

26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31