Page 373 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 373
povzetki ■ summaries

lji, ki so obiskovali program za Izpopolnjevanje izobrazbe za poučevanje
predmeta Naravoslovje v 6. in 7. razredu osnovne šole, ki ga vrsto let izvaja
Fakulteta za naravoslovje in matematiko, Univerze v Mariboru, preskusi-
li uporabnost »ABC learning design« učnega pristopa. »ABC learning desi-
gn« (ang. Arena, Blended, Connected) je preprost pristop na osnovi for-
mata igre za načrtovanje, oblikovanje in izvajanje različnih programov,
modulov ali učnih načrtov. Multiplikatorka Univerze Maribor je v sklopu
projekta INOVUP izkustveno spoznala to učinkovito in kreativno meto-
do načrtovanja učenja in poučevanja, ki je bila razvita na University Colle-
ge London ter jo predstavila visokošolskim učiteljem in preskusila z osnov-
nošolskimi učitelji.
S pomočjo vnaprej natisnjenih učnih kartic, delovna skupina v samo 90
minutah ustvari vizualno zgodbo (ang. storyboard), ki opisuje vrsto in za-
poredje dejavnosti potrebnih za doseganje cilja. ABC pristop tako vizuali-
zira npr. izkušnje učenca pri učni enoti, s čimer omogoči vpogled v realno
izvedbo (strukturo in potek) učne enote in njene morebitne pomanjkljivo-
sti. O teh delovna skupina takoj razpravlja in išče izboljšave.
Multiplikatorski prenos tuje prakse v slovenski prostor je bil dobro spre-
jet med visokošolskimi učitelji kot učitelji iz prakse, ki so ga ocenili kot
zelo uspešen in uporaben model. Vseh deset učiteljev, vključenih v izved-
bo delavnice, je z najvišjimi ocenami ovrednotilo uporabnost, sistematič-
nost, preglednost, jasnost in strukturiranost ABC učnega pristopa. Pose-
bej je bilo izpostavljeno pozitivno, ustvarjalno, diskusijsko sodelovanje in
komunikacija ter širok vpogled v načrtovanje in oblikovanje poučevanja
predmeta Naravoslovje.
Ključne besede: izobraževanje učiteljev, načrtovanje poučevanja, ABC učni
pristop, oblikovanje učnih strategij

Professional development of teachers and the use
of the „ABC learning design“ approach
Teachers, at various levels of the educational vertical, are an important fac-
tor in the educational process. Concern for their professional development
includes continuing education and training. Therefore, in the school year
2019/2020 we tested the applicability of the method “ABC Learning design”
with teachers who attended the program “Improving Education for Teach-
ing Science in the 6th and 7th grade of primary school”, which has been
implemented by the Faculty of Natural Science and Mathematics of the
University of Maribor for many years. The “ABC learning design” (Arena,
Blended, Connected) method is a simple approach based on the game for-

373
   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378