Page 354 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 354
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse
cuses. The Slovenian cultural organizations in Sweden are represented and
also a life story. It started with illegal migration. The purpose of introduc-
ing migration issues to pupils and students at different levels of education
is to raise awareness that migration is nothing new. People have always mi-
grated, they migrate now and will continue to migrate in the future, so mi-
gration is a constant social phenomenon. One of the most important mes-
sages besides the one mentioned is that Slovenia is a country of emigration
and at the same time a country of immigration. Slovenian emigrants are
immigrants in another country. This paper invites teachers to encourage
their students to explore the migration of their families and at the same
time the immigration in their local environment. Furthermore, the paper
invites them all to present their findings in school. It is also proposed to use
official statistical data that give a more realistic picture of the emigration
and immigration processes in Slovenia.
Keywords: Slovenian emigrants, Slovenian immigrants, economic mi-
grants, Slovenians in Sweden, illegal migration
Katarina Grom
Zagotavljanje višje kakovosti razvijanja pismenosti
z vidika vertikalnega povezovanja predopismenjevalnih
spretnosti med Kurikulumom za vrtce in Učnim načrtom
za slovenščino
Učinkovitost pedagoških praks na področju razvijanja predopismenjeval-
nih spretnosti temelji na preglednih, sistematičnih in vsebinsko ustrezno
zasnovanih kurikularnih dokumentih. Raziskava se osredotoča na pregled
dveh nacionalnih dokumentov, tj. Kurikuluma za vrtce (1999) in Učnega
načrta za slovenščino (2011). Pregled obeh nacionalnih dokumentov je te-
meljil na vsebinski analizi osmih teoretičnih področij, ki so temeljnega po-
mena za razvijanje predopismenjevanja, s ciljem ugotoviti povezave oziro-
ma razlike, ki se nanašajo na cilje, načela, vsebine in priporočila strokovnim
delavcem. V raziskavi, v kateri je bilo preučevano področje jezika v pred-
šolskem obdobju, v učnem načrtu pa področje jezika v prvem vzgojno-izo-
braževalnem obdobju, je bil uporabljen kvalitativni raziskovalni pristop z
uporabo deskriptivne metode analize vsebin. Ugotovitve raziskave kažejo
na različno oblikovano strukturo v obeh nacionalnih kurikularnih doku-
mentih pri načelih, ciljih, vsebinski opredelitvi predopismenjevalnih spret-
nosti in priporočilih strokovnim delavcem. Poudarek predbralnih in pred-
pisalnih spretnosti se v Kurikulumu za vrtce nanaša na drugo starostno
354
cuses. The Slovenian cultural organizations in Sweden are represented and
also a life story. It started with illegal migration. The purpose of introduc-
ing migration issues to pupils and students at different levels of education
is to raise awareness that migration is nothing new. People have always mi-
grated, they migrate now and will continue to migrate in the future, so mi-
gration is a constant social phenomenon. One of the most important mes-
sages besides the one mentioned is that Slovenia is a country of emigration
and at the same time a country of immigration. Slovenian emigrants are
immigrants in another country. This paper invites teachers to encourage
their students to explore the migration of their families and at the same
time the immigration in their local environment. Furthermore, the paper
invites them all to present their findings in school. It is also proposed to use
official statistical data that give a more realistic picture of the emigration
and immigration processes in Slovenia.
Keywords: Slovenian emigrants, Slovenian immigrants, economic mi-
grants, Slovenians in Sweden, illegal migration
Katarina Grom
Zagotavljanje višje kakovosti razvijanja pismenosti
z vidika vertikalnega povezovanja predopismenjevalnih
spretnosti med Kurikulumom za vrtce in Učnim načrtom
za slovenščino
Učinkovitost pedagoških praks na področju razvijanja predopismenjeval-
nih spretnosti temelji na preglednih, sistematičnih in vsebinsko ustrezno
zasnovanih kurikularnih dokumentih. Raziskava se osredotoča na pregled
dveh nacionalnih dokumentov, tj. Kurikuluma za vrtce (1999) in Učnega
načrta za slovenščino (2011). Pregled obeh nacionalnih dokumentov je te-
meljil na vsebinski analizi osmih teoretičnih področij, ki so temeljnega po-
mena za razvijanje predopismenjevanja, s ciljem ugotoviti povezave oziro-
ma razlike, ki se nanašajo na cilje, načela, vsebine in priporočila strokovnim
delavcem. V raziskavi, v kateri je bilo preučevano področje jezika v pred-
šolskem obdobju, v učnem načrtu pa področje jezika v prvem vzgojno-izo-
braževalnem obdobju, je bil uporabljen kvalitativni raziskovalni pristop z
uporabo deskriptivne metode analize vsebin. Ugotovitve raziskave kažejo
na različno oblikovano strukturo v obeh nacionalnih kurikularnih doku-
mentih pri načelih, ciljih, vsebinski opredelitvi predopismenjevalnih spret-
nosti in priporočilih strokovnim delavcem. Poudarek predbralnih in pred-
pisalnih spretnosti se v Kurikulumu za vrtce nanaša na drugo starostno
354