Page 353 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 353
povzetki ■ summaries

Keywords: posthumanism, education, knowledge, cybernetic triangle,
technology

Marjanca Ajša Vižintin
O migracijah v šoli: od izseljensko-priseljenske perspektive
do življenjskih zgodb
Migracije so stalnica, a se pri pouku premalo obravnavajo. Prispevek raz-
vija izseljensko-priseljensko perspektivo in predlaga vsebine, ki se lahko
obravnavajo pri pouku. V Sloveniji so znane zgodbe izseljevanja v Nemči-
jo, ko so v drugi polovici 20. stoletja odhajali na začasno delo številni de-
lavci, delavke iz Slovenije oz. Jugoslavije kot ekonomski migranti. Njihova
začasnost se je za večino spremenila v stalno izseljenstvo, podobno kot na
Švedskem, na katero se osredotoča ta prispevek. Opisu slovenske organizi-
ranosti na Švedskem sledi osebna zgodba izseljenca na Švedsko, katerega
pot se je začela z ilegalno migracijo. Cilj obravnavanja različnih migracij-
skih pojavov pri pouku je ozaveščanje migracijskih procesov kot stalnega
družbenega pojava, predvsem pa ozaveščanje dejstva, da je Slovenija tako
dežela izseljevanja kot priseljevanja. Slovenske izseljenke, izseljenci so pri-
seljenke, priseljenci nekje drugje. Prispevek vabi pedagoške delavke, delav-
ce, da spodbudijo svoje učenke in učence, dijakinje in dijake, študentke in
študente, starše k raziskovanju migracij znotraj svojih družin in v lokalnem
okolju ter k njihovi predstavitvi znotraj vzgojno-izobraževalnega procesa.
V podporo pri raziskovanju sodobnih migracij vabi prispevek tudi k upo-
rabi uradnih statističnih podatkov, ki pomembno prispevajo k realnejši sli-
ki migracij v Sloveniji.
Ključne besede: slovenski izseljenci, priseljenci v Sloveniji, ekonomski mi-
granti, Slovenci na Švedskem, ilegalne migracije
Learning about migration at school:
dealing with the perspectives of emigrants
and immigrants and including life stories
Although migrations are our constant, they are not very often considered
in our schools. This paper tries to deal with the perspectives of emigrants
and immigrants and suggests some contents that could be discussed in
school lessons. Most people in Slovenia are familiar with Slovenian eco-
nomic emigration to Germany since the 19th century. It was supposed to
be temporary, but for most people it became permanent and they stayed in
Germany. This also happened to most Slovenians who emigrated to Sweden
in the second half of the 20th century, and it is on them that this paper fo-

353
   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358