Page 313 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 313
https://w w w.doi.org/10.32320/978-961-270-339-4.313-321
Učeče se skupnosti kot del kompetentnega
sistema podpore za strokovne delavce:
primer dveh slovenskih vrtcev
Mateja Režek
Ozadje in namen raziskave
Tako med raziskovalci, praktiki kot tudi oblikovalci politik obstaja so-
glasje, da je kakovost pedagoške prakse v vrtcih v veliki meri odvisna od
usposobljenosti strokovnih delavcev (Jensen in Rasmussen 2018). Vendar
pa skrbi za kakovost vzgojno-izobraževalnega procesa ne smemo razume-
ti kot odgovornost zgolj posameznega strokovnega delavca, temveč je treba
v skrb za kakovost vključiti time na ravni posameznih organizacij, izvajal-
ce usposabljanj za strokovne delavce, lokalne skupnosti in nevladne orga-
nizacije, pa tudi nacionalne sisteme upravljanja, ki zagotavljajo pogoje za
razvoj strokovnega kadra (Peeters et al. 2016). Govorimo torej o oblikova-
nju kompetentnega sistema. Ta obsega dimenzije znanj, praks in vrednot,
ki so značilne za vse štiri ravni sistema: raven posameznika; raven insti-
tucije in timov znotraj te institucije, v kateri je posameznik zaposlen; ra-
ven medinstitucionalnega povezovanja ter raven upravljanja (Urban et.al.
2012). V okviru Centra za kakovost v vzgoji in izobraževanju Korak za ko-
rakom (v nadaljevanju Center) skrbimo za oblikovanje kompetentnega sis-
tema na ravni Mreže za spreminjanje kakovosti Korak za korakom (v na-
daljevanju Mreža),1 (Vonta 2011), ki jo lahko razumemo kot celosten sistem
kontinuirane podpore za izboljševanje kakovosti vzgojno-izobraževalnega
1 Več o Mreži za spreminjanje kakovosti Korak za korakom https://www.korakzako-
rakom.si/katalog.
313
Učeče se skupnosti kot del kompetentnega
sistema podpore za strokovne delavce:
primer dveh slovenskih vrtcev
Mateja Režek
Ozadje in namen raziskave
Tako med raziskovalci, praktiki kot tudi oblikovalci politik obstaja so-
glasje, da je kakovost pedagoške prakse v vrtcih v veliki meri odvisna od
usposobljenosti strokovnih delavcev (Jensen in Rasmussen 2018). Vendar
pa skrbi za kakovost vzgojno-izobraževalnega procesa ne smemo razume-
ti kot odgovornost zgolj posameznega strokovnega delavca, temveč je treba
v skrb za kakovost vključiti time na ravni posameznih organizacij, izvajal-
ce usposabljanj za strokovne delavce, lokalne skupnosti in nevladne orga-
nizacije, pa tudi nacionalne sisteme upravljanja, ki zagotavljajo pogoje za
razvoj strokovnega kadra (Peeters et al. 2016). Govorimo torej o oblikova-
nju kompetentnega sistema. Ta obsega dimenzije znanj, praks in vrednot,
ki so značilne za vse štiri ravni sistema: raven posameznika; raven insti-
tucije in timov znotraj te institucije, v kateri je posameznik zaposlen; ra-
ven medinstitucionalnega povezovanja ter raven upravljanja (Urban et.al.
2012). V okviru Centra za kakovost v vzgoji in izobraževanju Korak za ko-
rakom (v nadaljevanju Center) skrbimo za oblikovanje kompetentnega sis-
tema na ravni Mreže za spreminjanje kakovosti Korak za korakom (v na-
daljevanju Mreža),1 (Vonta 2011), ki jo lahko razumemo kot celosten sistem
kontinuirane podpore za izboljševanje kakovosti vzgojno-izobraževalnega
1 Več o Mreži za spreminjanje kakovosti Korak za korakom https://www.korakzako-
rakom.si/katalog.
313