Page 161 - Vinkler, Jonatan. 2021. »Češka gos«, Božji bojevniki, obstranci: češka »reformacija pred reformacijo« in njeni evropski ter slovenski konteksti, ideariji in imaginariji. Ljubljana: Pedagoški inštitut
P. 161
jan hus, de ecclesia, izbor
Kristjan mora izvrševati Kristusove zapovedi, brez da bi bil pri tem
pod pretnjo interdikta ali četudi je interdikt že razglašen.
[...]
Glede na povedano sledi, da je tisti, ki je stopil v duhovniški stan, z
njim sprejel tudi mesto pridigarja, zato je jasno, da mora izpolnjevati dolž
nosti svojega urada, brez, da bi se nanj pritiskalo z interdiktom.
Nato: noben pravi katolik ne bi smel dvomiti, da je tisti posameznik, ki
je zmožen poučevanja, bolj zavezan poučevati nevedne, svetovati neodloč
nim, kaznovati uporne in odpuščati tistim, ki so storili kaj krivega, kot pa
dajati miloščino. Kajti tisti, ki zmore dajati gmotno miloščino, je to dolžan
početi pod pretnjo pogubljenja, kakor izhaja iz 25. poglavja Mateja, še bolj
pa je dolžan to početi tisti, ki je zmožen duhovne miloščine. Iz tega izhaja,
da duhovnikom pridigati in bogatim dajati miloščino ni nekaj, kar bi jim
bilo dano na izbiro, da počnejo ali ne; zanje so to zaukazana dela.
Iz tega nadalje izhaja, da če papež ali drug predstojnik duhovniku, kot
je bilo povedano, zmožnemu, da bi pridigal, prepove pridiganje ali bogate
mu prepove dajati miloščino, tisti na nižjem položaju naj ne uboga.
161
Kristjan mora izvrševati Kristusove zapovedi, brez da bi bil pri tem
pod pretnjo interdikta ali četudi je interdikt že razglašen.
[...]
Glede na povedano sledi, da je tisti, ki je stopil v duhovniški stan, z
njim sprejel tudi mesto pridigarja, zato je jasno, da mora izpolnjevati dolž
nosti svojega urada, brez, da bi se nanj pritiskalo z interdiktom.
Nato: noben pravi katolik ne bi smel dvomiti, da je tisti posameznik, ki
je zmožen poučevanja, bolj zavezan poučevati nevedne, svetovati neodloč
nim, kaznovati uporne in odpuščati tistim, ki so storili kaj krivega, kot pa
dajati miloščino. Kajti tisti, ki zmore dajati gmotno miloščino, je to dolžan
početi pod pretnjo pogubljenja, kakor izhaja iz 25. poglavja Mateja, še bolj
pa je dolžan to početi tisti, ki je zmožen duhovne miloščine. Iz tega izhaja,
da duhovnikom pridigati in bogatim dajati miloščino ni nekaj, kar bi jim
bilo dano na izbiro, da počnejo ali ne; zanje so to zaukazana dela.
Iz tega nadalje izhaja, da če papež ali drug predstojnik duhovniku, kot
je bilo povedano, zmožnemu, da bi pridigal, prepove pridiganje ali bogate
mu prepove dajati miloščino, tisti na nižjem položaju naj ne uboga.
161