Page 27 - Tiffany L. Hutchins, Patricia A. Prelock, Nika Knez in Maša Vidmar. 2020. Vedenjske naloge teorije uma: priročnik in naloge. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 27
Opisne statistike: Povprečni skupni dosežek po starosti.
Povprečni skupni dosežek glede na starost je bil izračunana na podlagi podat-
kov vzorca otrok brez posebnosti v razvoju. Ti podatki se lahko uporabijo kot
splošno merilo pričakovanega dosežka na skupnem rezultatu, vendar je treba
ponovno poudariti, da ti podatki temeljijo na majhnem vzorcu in to še posebej
velja za nekatere starostne kategorije (npr. za starost 2–3 leta) in jih je treba raz-
lagati s previdnostjo. Ameriški vzorec sestavlja 55 otrok, ki so razdeljeni v devet
starostnih skupin, slovenski vzorec pa sestavlja 127 otrok, razdeljenih v tri sta-
rostne skupine (Knez, 2017). Ti podatki so predstavljeni v tabeli 2 (ameriški vzo-
rec) oz. tabeli 3 (slovenski vzorec).
Tabela 2: Povprečni skupni dosežek po starosti je bil izračunana na pod-
lagi podatkov ameriškega vzorca otrok brez posebnosti v razvoju.
Starost (n) Povprečni skupni dosežek 27
(standardni odklon)
2-3 (n = 4) 3,5 (0,7)
3-4 (n = 6) 8,5 (3,5)
4-5 (n = 8) 11,8 (3,3)
5-6 (n = 9) 11,5 (2,1)
6-7 (n = 7) 12,4 (1,1)
7-8 (n = 5) 12,8 (3,0)
8-9 (n = 5) 12,4 (2,1)
9-10 (n = 7) 13,4 (1,5)
11-12 (n = 4) 15,0 (0,0)
Tabela 3: Povprečni skupni dosežek po starosti je bil izračunana na pod-
lagi podatkov slovenskega vzorca otrok, vključenih v vrtec.
Starost (n) Povprečni skupni dosežek
(standardni odklon)
3-4 (n = 42)
4-5 (n = 42) 5,6 (2,0)
5-6 (n = 43)
7,9 (2,1)
10,2 (2,5)
Preliminarne norme
Glede na uporabnost norm za raziskovalne namene in za odločanje v klinič-
ne namene je bila ocenjena starost, pri kateri je večina otrok brez posebnosti
v razvoju pravilno rešila vsako testno vprašanje na Vedenjskih nalogah teorije
uma. Ti podatki so predstavljeni v tabeli 4. Norme so bile pridobljene z upora-
vedenjske naloge teorije uma
Povprečni skupni dosežek glede na starost je bil izračunana na podlagi podat-
kov vzorca otrok brez posebnosti v razvoju. Ti podatki se lahko uporabijo kot
splošno merilo pričakovanega dosežka na skupnem rezultatu, vendar je treba
ponovno poudariti, da ti podatki temeljijo na majhnem vzorcu in to še posebej
velja za nekatere starostne kategorije (npr. za starost 2–3 leta) in jih je treba raz-
lagati s previdnostjo. Ameriški vzorec sestavlja 55 otrok, ki so razdeljeni v devet
starostnih skupin, slovenski vzorec pa sestavlja 127 otrok, razdeljenih v tri sta-
rostne skupine (Knez, 2017). Ti podatki so predstavljeni v tabeli 2 (ameriški vzo-
rec) oz. tabeli 3 (slovenski vzorec).
Tabela 2: Povprečni skupni dosežek po starosti je bil izračunana na pod-
lagi podatkov ameriškega vzorca otrok brez posebnosti v razvoju.
Starost (n) Povprečni skupni dosežek 27
(standardni odklon)
2-3 (n = 4) 3,5 (0,7)
3-4 (n = 6) 8,5 (3,5)
4-5 (n = 8) 11,8 (3,3)
5-6 (n = 9) 11,5 (2,1)
6-7 (n = 7) 12,4 (1,1)
7-8 (n = 5) 12,8 (3,0)
8-9 (n = 5) 12,4 (2,1)
9-10 (n = 7) 13,4 (1,5)
11-12 (n = 4) 15,0 (0,0)
Tabela 3: Povprečni skupni dosežek po starosti je bil izračunana na pod-
lagi podatkov slovenskega vzorca otrok, vključenih v vrtec.
Starost (n) Povprečni skupni dosežek
(standardni odklon)
3-4 (n = 42)
4-5 (n = 42) 5,6 (2,0)
5-6 (n = 43)
7,9 (2,1)
10,2 (2,5)
Preliminarne norme
Glede na uporabnost norm za raziskovalne namene in za odločanje v klinič-
ne namene je bila ocenjena starost, pri kateri je večina otrok brez posebnosti
v razvoju pravilno rešila vsako testno vprašanje na Vedenjskih nalogah teorije
uma. Ti podatki so predstavljeni v tabeli 4. Norme so bile pridobljene z upora-
vedenjske naloge teorije uma