Page 340 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 340
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: mednarodni vidki vzgoje in izobr aževanja
največ pa v šolskem letu 2018/19 (kar 61 %). Učencev, ki se na testu Stopnja
razumevanja po rezultatih uvrščajo v samo povprečje (srednje, belo obmo-
čje, gl. Tabelo 47), je bilo v šolskem letu 2014/15 največ (kar 46 %), najmanj
pa v šolskem letu 2018/19 (28 %).
Za lažji pregled prilagam Tabelo 48, kjer je individualni rezultat za 9
učencev in se razločneje vidi, kaj pomeni zgornjih/spodnjih 25 %; v Tabeli
48 je zaznati spodnjo/zgornjo sivino.
Tabela 48: Rezultati Bralnega testa posameznih učencev istega razreda
HITROST RAZRED: 3. (9 naključnih rezultatov učencev) STOPNJA
RAZUMEVA- UČENEC RAZUMEVANJA
NJA 0
Števi- Števi-
% lo PRA- Uče- Uče- Uče- Uče- Uče- Uče- Uče- Uče- Uče- lo PRA- %
Slabših VILNO nec 1 nec 2 nec 3 nec 4 nec 5 nec 6 nec 7 nec nec VILNO Slabših
bralcev rešenih #0 9 rešenih bralcev
# # # 8 #0
0
100 24-25 19-20 100
95 21-23 16-18 95
90 19-20 15 90
85 17-18 0 14 85
80 16 0 13 80
75 15 12 75
70 0 11 70
65 14 65
60 13 ### 10 60
55 12 55
50 11 9 50
45 8 45
40 10 40
35 9 0 7 35
30 8 0 30
25 7 6 25
20 6 # 20
15 5 0 5 15
10 2-4 4 10
51 35
00 0-2 0
Tabela 48 prikazuje rezultate Bralnega testa 9 učencev istega razreda,
izbranih je nekaj naključnih učencev iz naključnega šolskega leta. Simbo-
la # in 0 na grafičnem prikazu označujeta, koliko nalog je posamezen uče-
nec pravilno rešil na posameznem podtestu. Iz Tabele 48 je razvidno, da
imata Učenca 5 in 6 veliko razdaljo med simboloma na grafičnem prikazu
– to pomeni, da je prevelika razlika pri rezultatu iz Hitrosti razumevanja in
Stopnje razumevanja. To lahko kaže na težave pri branju – branje je prehit-
ro, razumevanje besedišča pa slabše.
V splošnem opažam, da učenci niso vajeni, da se pri reševanju nalog
meri čas. Zato bi bilo smiselno v drugi polovici 3. razreda načrtno več vadi-
ti nalog z merjenjem časa.
340
največ pa v šolskem letu 2018/19 (kar 61 %). Učencev, ki se na testu Stopnja
razumevanja po rezultatih uvrščajo v samo povprečje (srednje, belo obmo-
čje, gl. Tabelo 47), je bilo v šolskem letu 2014/15 največ (kar 46 %), najmanj
pa v šolskem letu 2018/19 (28 %).
Za lažji pregled prilagam Tabelo 48, kjer je individualni rezultat za 9
učencev in se razločneje vidi, kaj pomeni zgornjih/spodnjih 25 %; v Tabeli
48 je zaznati spodnjo/zgornjo sivino.
Tabela 48: Rezultati Bralnega testa posameznih učencev istega razreda
HITROST RAZRED: 3. (9 naključnih rezultatov učencev) STOPNJA
RAZUMEVA- UČENEC RAZUMEVANJA
NJA 0
Števi- Števi-
% lo PRA- Uče- Uče- Uče- Uče- Uče- Uče- Uče- Uče- Uče- lo PRA- %
Slabših VILNO nec 1 nec 2 nec 3 nec 4 nec 5 nec 6 nec 7 nec nec VILNO Slabših
bralcev rešenih #0 9 rešenih bralcev
# # # 8 #0
0
100 24-25 19-20 100
95 21-23 16-18 95
90 19-20 15 90
85 17-18 0 14 85
80 16 0 13 80
75 15 12 75
70 0 11 70
65 14 65
60 13 ### 10 60
55 12 55
50 11 9 50
45 8 45
40 10 40
35 9 0 7 35
30 8 0 30
25 7 6 25
20 6 # 20
15 5 0 5 15
10 2-4 4 10
51 35
00 0-2 0
Tabela 48 prikazuje rezultate Bralnega testa 9 učencev istega razreda,
izbranih je nekaj naključnih učencev iz naključnega šolskega leta. Simbo-
la # in 0 na grafičnem prikazu označujeta, koliko nalog je posamezen uče-
nec pravilno rešil na posameznem podtestu. Iz Tabele 48 je razvidno, da
imata Učenca 5 in 6 veliko razdaljo med simboloma na grafičnem prikazu
– to pomeni, da je prevelika razlika pri rezultatu iz Hitrosti razumevanja in
Stopnje razumevanja. To lahko kaže na težave pri branju – branje je prehit-
ro, razumevanje besedišča pa slabše.
V splošnem opažam, da učenci niso vajeni, da se pri reševanju nalog
meri čas. Zato bi bilo smiselno v drugi polovici 3. razreda načrtno več vadi-
ti nalog z merjenjem časa.
340