Page 341 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 341
bralni test v 3. razredu na oš loka črnomelj
V šolskem letu 2019/20 se je v vsakem oddelku po 1 učenec skušal »pre-
biti« čez vse naloge. To se je v preteklih letih le redko dogajalo. Učence ved-
no znova pred začetkom testiranja motiviram, da test ni za oceno, a naj se
vseeno potrudijo. Povem jim, da mogoče pa ravno njim uspe rešiti vsem 25
oz. 20 nalog.
Veliko nam pomeni tudi rezultat učencev posameznega oddelka (ce-
lotnega), saj vidimo, da so velike razlike med njimi. Ko sestavljamo oddelke
za 4. razred, razporedimo učence tako, da so nadpovprečni in podpovpreč-
ni čim bolj enakomerno porazdeljeni med vse 3 oddelke, da se preseže ne-
enakost in bodo njihovi učni dosežki ob koncu šolskega leta približno ena-
ki v vseh oddelkih.
Zaključek
Učitelji 3.–5. r. si lahko pri razvijanju bralnih strategij pomagamo s priroč-
nikom Sonje Pečjak in Mire Kramarič: Bralne strategije. Učenci so v kom-
pletu z delovnimi zvezki za 3. razred prejeli brezplačno knjižico Bralne stra-
tegije, Primeri besedil za 3. razred. Učiteljem je priročnik v veliko oporo in
pomoč; knjižica z besedili pa je namenjena diferenciaciji pouka; sposobnej-
ši učenci jo rešujejo tudi pri urah dodatnega pouka.
Šolski projektni tim je znotraj projekta BUS letno pripravil veliko med-
sebojnih hospitacij – učitelji smo prehajali iz razredne na predmetno stop-
njo in obratno. Pripravljali/analizirali smo učne ure, na katerih so hospi-
tirali tudi novomeški svetovalci iz Zavoda za šolstvo. Mislim, da je vse to
pripomoglo, da se je na OŠ Loka Črnomelj spremenila miselnost celotnega
kolektiva, da smo za bralno razumevanje učencev odgovorni vsi.
Na OŠ Loka Črnomelj smo na dobri poti do še boljših rezultatov Bral-
nega testa, ki je vsakoletni del Samoevalvacijskega poročila našega zavoda.
Pomembno se mi zdi predvsem to, da pravočasno prepoznamo individu-
alne zmožnosti učencev, še posebej tistih, ki imajo nižje bralne zmožnosti.
Literatura
Bryant, Peter, Nunes, Terezinha. »Introduction.« V Handbook of Children’s Li-
teracy, 3–10. Urednika T. Nunes in P. Bryant,. Dordrecht: Kluwer Acade-
mic Publishers, 2004.
Goswami, Usha, Bryant, Peter. Phonological skills and learning to read. Lon-
don: Erlbaum, 1990.
341
V šolskem letu 2019/20 se je v vsakem oddelku po 1 učenec skušal »pre-
biti« čez vse naloge. To se je v preteklih letih le redko dogajalo. Učence ved-
no znova pred začetkom testiranja motiviram, da test ni za oceno, a naj se
vseeno potrudijo. Povem jim, da mogoče pa ravno njim uspe rešiti vsem 25
oz. 20 nalog.
Veliko nam pomeni tudi rezultat učencev posameznega oddelka (ce-
lotnega), saj vidimo, da so velike razlike med njimi. Ko sestavljamo oddelke
za 4. razred, razporedimo učence tako, da so nadpovprečni in podpovpreč-
ni čim bolj enakomerno porazdeljeni med vse 3 oddelke, da se preseže ne-
enakost in bodo njihovi učni dosežki ob koncu šolskega leta približno ena-
ki v vseh oddelkih.
Zaključek
Učitelji 3.–5. r. si lahko pri razvijanju bralnih strategij pomagamo s priroč-
nikom Sonje Pečjak in Mire Kramarič: Bralne strategije. Učenci so v kom-
pletu z delovnimi zvezki za 3. razred prejeli brezplačno knjižico Bralne stra-
tegije, Primeri besedil za 3. razred. Učiteljem je priročnik v veliko oporo in
pomoč; knjižica z besedili pa je namenjena diferenciaciji pouka; sposobnej-
ši učenci jo rešujejo tudi pri urah dodatnega pouka.
Šolski projektni tim je znotraj projekta BUS letno pripravil veliko med-
sebojnih hospitacij – učitelji smo prehajali iz razredne na predmetno stop-
njo in obratno. Pripravljali/analizirali smo učne ure, na katerih so hospi-
tirali tudi novomeški svetovalci iz Zavoda za šolstvo. Mislim, da je vse to
pripomoglo, da se je na OŠ Loka Črnomelj spremenila miselnost celotnega
kolektiva, da smo za bralno razumevanje učencev odgovorni vsi.
Na OŠ Loka Črnomelj smo na dobri poti do še boljših rezultatov Bral-
nega testa, ki je vsakoletni del Samoevalvacijskega poročila našega zavoda.
Pomembno se mi zdi predvsem to, da pravočasno prepoznamo individu-
alne zmožnosti učencev, še posebej tistih, ki imajo nižje bralne zmožnosti.
Literatura
Bryant, Peter, Nunes, Terezinha. »Introduction.« V Handbook of Children’s Li-
teracy, 3–10. Urednika T. Nunes in P. Bryant,. Dordrecht: Kluwer Acade-
mic Publishers, 2004.
Goswami, Usha, Bryant, Peter. Phonological skills and learning to read. Lon-
don: Erlbaum, 1990.
341