Page 339 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 339
bralni test v 3. razredu na oš loka črnomelj

Tabela 47: Število testiranih tretješolcev OŠ Loka Črnomelj (N) po posameznih letih
glede na podtest (Hitrost razumevanja in Stopnja razumevanja) ter rezultati (številčno
in v odstotkih) po posameznih območjih (nadpovprečen, povprečen, podpovprečen
rezultat).

N Hitrost razumevanja (#) Stopnja razumevanja (0)
(število testiranih
Šolsko leto tretješolcev na OŠ 75–100 25–75 0–25 75–100 25–75 0–25
Loka Črnomelj, PŠ percen- percen- precen- percen- percen- precen-
2014/15 Adlešiči, PŠ Gri-
2015/16 til til til til til til
blje)
2016/17
59 25 (42 %) 24 (41 %) 10 (17 %) 14 (24 %) 27 (46 %) 18 (30 %)
2017/18
2018/19 74 26 (35 %) 28 (38 %) 20 (27 %) 17 (23 %) 25 (34 %) 32 (43 %)
2019/20
Testiranje ni bilo
izvedeno zaradi
porodniške odsot- / / / / / /

nosti izvajalke.

55 17 (31 %) 18 (33 %) 20 (36 %) 7 (13 %) 23 (42 %) 25 (45 %)

53 10 (19 %) 26 (49 %) 17 (32 %) 6 (11 %) 15 (28 %) 32 (61 %)

58 23 (40 %) 25 (43 %) 10 (17 %) 14 (24 %) 19 (33 %) 25 (43 %)

Tabela 47 prikazuje podatke od šolskega leta 2014/15 do šolskega leta
2019/20. Velikost vzorca variira od vpisa učencev, a v petih letih je povpreč-
no na OŠ Loka Črnomelj s podružničnima šolama 60 tretješolcev. Testi-
ramo vedno vse tretješolce, kar učenci vedo vnaprej. Testiranje opravimo
konec šolskega leta – konec meseca maja ali v začetku junija. Razredničar-
ka učencem pove, da pride 1. šolsko uro učiteljica, ki bo izvedla Bralni test.
Starši pa to izvedo na 1. roditeljskem sestanku v začetku šolskega leta 3. ra-
zreda.

Tabela prikazuje, koliko učencev se je na posameznem podtestu uvr-
stilo v zgornjih 25 % v skupini vrstnikov (so dosegli nadpovprečni rezultat)
oz. v spodnjih 25 % v skupini vrstnikov (ti so dosegli podpovprečen rezul-
tat) ali pa se njihovi rezultati ujemajo z doseženim povprečjem v skupini
svojih učencev.

Naši učenci so na testu Hitrost razumevanja v šolskem letu 2014/15 in
2019/20 dosegli najboljše rezultate – v teh letih je največ učencev med 25 %
najboljših v skupini vrstnikov in najmanj jih je med 25 % najslabših v sku-
pini vrstnikov. Pri testu Stopnja razumevanja so letošnji rezultati sicer ve-
liko boljši od rezultatov iz leta 2018/19, a so bili v šolskem letu 2014/15 še
boljši. Enak odstotek (24 %) učencev je med boljšimi 25 % v skupini vrstni-
kov, tako v šolskem letu 2014/15 kakor tudi 2019/20. Pri učencih, uvrščenih
v spodnjo sivino (ki so dosegli rezultate primerljive s 25 % slabših v skupi-
ni vrstnikov), pa je bilo v šolskem letu 2014/15 uvrščenih najmanj učencev,

339
   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344