Page 337 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 337
bralni test v 3. razredu na oš loka črnomelj

smenosti. Ugotovljeno stanje nudi izhodišče za pomoč učencem v okvi-
ru petstopenjskega modela obravnave učencev z učnimi težavami (Pečjak,
Magajna, Podlesek, 2011).

Uporabljena metodologija
Test sestavljajo: Knjižica z bralnimi nalogami, Odgovorni list, Šablona,
Grafični prikaz rezultatov.

Knjižica z bralnimi nalogami vsebuje dva podtesta:
– Podtest Hitrost razumevanja nam pove, kakšna hitrost branja

učencu še omogoča razumevanje. Test je sestavljen iz nalog izbir-
nega tipa. Vsebuje povedi, ki jih je potrebno dopolniti z eno bese-
do. Učenci izberejo ustrezno besedo izmed petih ponujenih. Re-
ševanje traja 7 minut in pol.
– Podtest Stopnja razumevanja nam pove stopnjo razumevanja
prebranega pri posameznem učencu. Test vsebuje več krajših be-
sedil, ki vsebujejo približno 5 povedi. Besedilu sledijo vpraša-
nja izbirnega tipa, učenci izberejo ustrezen odgovor izmed petih
možnosti. Reševanje traja 10 minut (Pečjak, Magajna, Podlesek,
2011).
Učenci odgovore obkrožijo na odgovornem listu. Knjižice z nalogami
lahko tako večkrat uporabljamo, odgovore na listu pregledamo zelo hitro
in enostavno s pomočjo šablone za vrednotenje rezultatov.
V testiranje so od šolskega leta 2014/15 vključeni vsi tretješolci matične
šole ter podružnične šole Adlešiči in Griblje. Testiranje se izvaja konec maja
oz. v začetku junija, vedno 1. šolsko uro pouka.

Rezultati in ugotovitve
Ob izvajanju testa ugotavljam, da je v nekaterih oddelkih potrebno večkrat
ponoviti navodila za reševanje in pri učencih tudi preveriti, ali so jih razu-
meli. A to se razlikuje od posamezne generacije, zato ne gre posploševati.
Učenci so imeli veliko težav z odgovarjanjem na Odgovorne liste, saj je na-
nje potrebno pravilne odgovore zgolj obkrožiti. Učenci so se motili s tem,
da so pravilne odgovore obkroževali v knjižice z nalogami.

Po prvem delu testa smo naredili nekaj sprostitvenih vaj, saj je dru-
gi del predstavljal težji izziv. Ker je izhodiščno besedilo daljše, so nekateri
učenci (učenci s posebnimi potrebami, učenci Romi – učenci, za katere so

337
   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342