Page 319 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 319
timsko vodenje in sistematično razvijanje strokovnih timov v vrtcu

Rezultati in interpretacija
Načrtovani cilj smo na nivoju vrtca v veliki meri dosegli. Na doseganje ci-
lja je vplivalo:

– načrtovane dejavnosti,
– pripravljenost na timsko delo,
– menjavanje članov v timu.

V raziskovalni proces je bilo v šolskih letih 2017/18 in 2018/19 pri dose-
ganju prioritetnega cilja vključenih od 53 do 60 strokovnih delavcev. Število
strokovnih delavcev je naraščalo zaradi odprtja novih medletnih oddelkov.
Do menjave strokovnih delavcev v timu je prihajalo tudi zaradi dolgotraj-
nih bolniških odsotnosti. Z vstopom novih članov je v timih prišlo do spre-
memb dinamike delovanja timov.

Na prvem strokovnem aktivu oktobra 2017 smo timom na kratko
predstavili timsko delo, naloge, povezane s kurikularnim področjem giba-
nja ter metode in oblike dela, ki jih lahko uporabijo pri delu v timih. Timi
so na prvem timskem sestanku:

– izbrali vodjo tima,
– predstavili drug drugemu svoja pričakovanja, želena pravila in

načine dela,
– določili pravila v timu.

Tabela 45: Primerjava rezultatov zaznavanja elementov timskega dela

Elementi timskega dela ŠOLSKO LETO 2017/18 ŠOLSKO LETO 2018/19
SKUPNI CILJ 98,1 % 100 %
SKUPNA NALOGA 98,1 % 100 %
ČAS, NAMENJEN TIMSKIM SESTANKOM 79,2 % 96,6 %
PROSTORSKI POGOJI 83 % 89,5 %

Vodstveni tim je za time pripravil anketni vprašalnik za sprotno mer-
jenje učinkovitosti tima. Rezultati ankete so pokazali prisotnost elementov
timskega dela v posameznem timu in s tem so timi lahko pridobili infor-
macijo o tem, katere spremembe je potrebno vnašati v posamezni tim, da
bi se iz skupine razvil visoko funkcionalen tim. Člani timov v 92,6 % oce-
njujejo, da so kot tim dobro opravili zastavljeno nalogo s področja gibanja.
7, 4 % članov je mnenja, da naloge kot tim niso dobro opravili. Iz poročil
je razvidno, da člani vidijo tudi možnosti za izboljšavo zastavljene naloge.

319
   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324