Page 321 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 321
timsko vodenje in sistematično razvijanje strokovnih timov v vrtcu
in spretnosti ter glede na sposobnosti vsakega posameznega člana tima. Po-
samezne naloge so si člani znotraj tima razdelili po tandemih.
Zaključek
Skozi razvoj timskega dela smo želeli vzpostaviti takšno raven medsebojne-
ga sodelovanja in zaupanja med člani timov, da bi strokovni delavci znot-
raj teh ustvarjalnih delovnih celic najprej prepoznali že doseženo stopnjo
lastnega poznavanja stroke in prakse in pridobili uvid v lastne sposobnosti
in zmožnosti. Pričujoči rezultati kažejo, da so strokovni delavci raziskova-
nega vrtca v svojih strokovnih timih pridobili pomembno medkolegijalno
podporo in varno delovno in učno okolje, znotraj katerega z lastno aktiv-
nostjo vplivajo na svoj profesionalni razvoj. Razvoj strokovnih timov je
potekala po fazah razvoja, ki so izpostavljene v strokovni literaturi. Rezul-
tati končne evalvacija delovanja timov, samoevalvacije in strokovne disku-
sije, ki je sledila refleksijam na srečanjih strokovnih aktivov, kažejo na to,
da so timi razvili lastnosti, ki so značilne za učinkovite time. Člani se zave-
dajo pomembnosti lastne aktivnosti in odgovornosti posameznika za bolj-
še delovanje tima in za lasten profesionalni razvoj. Člani strokovnih timov
so bili skozi raziskovalni proces sodelovalno naravnani, spodbujali so drug
drugega, odkrito so izražali svoja mnenja Zelo opazno je bilo kontinuira-
no naraščanje občutka pripadnosti posameznih članov svojemu timu. Čla-
ni timov so poudarili lastno motiviranost in željo po sodelovanju v enaki
sestavi še naprej.
Glede na rezultate pričujoče raziskave lahko sklepamo, da je v vzgojno
izobraževalnih organizacijah smiselno sistematično razvijati timsko delo,
saj spodbudno vpliva tako na profesionalni razvoj zaposlenih kot na izbolj-
šanje splošne organizacijske klime.
Literatura
Arcaro, Jerry. Teams in Education: Creating An Integrated Approach. Delray
Beach, Florida: St. Lucie Press, 1995.
Berliner, David Charles. The Nature of Expertise in Teaching. V Oser, Fri-
tz et. al. (ur.), Effective and Responsible Teaching: The New Synthesis (str.
227‒249). San Francisco: Jossey Bass Publishers, 1992.
Bowers, C. A., Braun, C. C., & Morgan, B. B. Team Workload: Its Meaning
and Measurement. In M. T. Brannick, E. Salas, & C. Prince (Eds.), Team
321
in spretnosti ter glede na sposobnosti vsakega posameznega člana tima. Po-
samezne naloge so si člani znotraj tima razdelili po tandemih.
Zaključek
Skozi razvoj timskega dela smo želeli vzpostaviti takšno raven medsebojne-
ga sodelovanja in zaupanja med člani timov, da bi strokovni delavci znot-
raj teh ustvarjalnih delovnih celic najprej prepoznali že doseženo stopnjo
lastnega poznavanja stroke in prakse in pridobili uvid v lastne sposobnosti
in zmožnosti. Pričujoči rezultati kažejo, da so strokovni delavci raziskova-
nega vrtca v svojih strokovnih timih pridobili pomembno medkolegijalno
podporo in varno delovno in učno okolje, znotraj katerega z lastno aktiv-
nostjo vplivajo na svoj profesionalni razvoj. Razvoj strokovnih timov je
potekala po fazah razvoja, ki so izpostavljene v strokovni literaturi. Rezul-
tati končne evalvacija delovanja timov, samoevalvacije in strokovne disku-
sije, ki je sledila refleksijam na srečanjih strokovnih aktivov, kažejo na to,
da so timi razvili lastnosti, ki so značilne za učinkovite time. Člani se zave-
dajo pomembnosti lastne aktivnosti in odgovornosti posameznika za bolj-
še delovanje tima in za lasten profesionalni razvoj. Člani strokovnih timov
so bili skozi raziskovalni proces sodelovalno naravnani, spodbujali so drug
drugega, odkrito so izražali svoja mnenja Zelo opazno je bilo kontinuira-
no naraščanje občutka pripadnosti posameznih članov svojemu timu. Čla-
ni timov so poudarili lastno motiviranost in željo po sodelovanju v enaki
sestavi še naprej.
Glede na rezultate pričujoče raziskave lahko sklepamo, da je v vzgojno
izobraževalnih organizacijah smiselno sistematično razvijati timsko delo,
saj spodbudno vpliva tako na profesionalni razvoj zaposlenih kot na izbolj-
šanje splošne organizacijske klime.
Literatura
Arcaro, Jerry. Teams in Education: Creating An Integrated Approach. Delray
Beach, Florida: St. Lucie Press, 1995.
Berliner, David Charles. The Nature of Expertise in Teaching. V Oser, Fri-
tz et. al. (ur.), Effective and Responsible Teaching: The New Synthesis (str.
227‒249). San Francisco: Jossey Bass Publishers, 1992.
Bowers, C. A., Braun, C. C., & Morgan, B. B. Team Workload: Its Meaning
and Measurement. In M. T. Brannick, E. Salas, & C. Prince (Eds.), Team
321