Page 314 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 314
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: mednarodni vidki vzgoje in izobr aževanja

Pri timski komunikaciji se pogosto srečamo s težavami zaradi nepo-
znavanja štirih pomembnih elementov komunikacije, ki jih izpostavita
Robbins in Finley (2000):
1. GOVORJENJE – zelo pomemben del komunikacije, vendar av-

torja poudarjata (Ibid.), da še zdaleč ne tako pomemben kot je po-
slušanje. Pomembno je, da govorimo jasno, razločno, morda po-
časneje ali pa preprosto glasneje, da smo tako sogovorniku bolj
razumljivi.
2. POSLUŠANJE – običajno težji del komunikacije, saj smo osredo-
točeni bolj na to, kaj želimo sporočiti sogovorniku, torej na lastno
govorjenje.
3. POSLUŠANJE GOVORJENJA SAMEGA SEBE – opazovanje na-
čina lastnega govorjenja. Govorec reflektira svoj način sporočanja
ob opazovanju svoje verbalne in neverbalne komunikacije.
4. POSLUŠANJE POSLUŠANJA SAMEGA SEBE – razvoj še globljih
veščin lastnega poslušanja. Gre za zavedanje zavedanja lastnega
poslušanja, za spoštljiv odnos do sogovornika v smislu dejanske-
ga poslušanja njegovega sporočila brez takojšnjega analiziranja,
prenagljenega sklepanja, pa tudi sodb. V tem delu komunikacije
gre pravzaprav za odlično avtorefleksijo o tem, kaj nas vznemirja.
S poslušanjem lastnega poslušanja preizkušamo potrebe lastne-
ga ega ter lastnih impulzivnih odzivov, raziskujemo torej elemen-
te, ki onemogočajo kakovostno komunikacijo (Robbins in Finley,
2000).

Timsko delo in profesionalni razvoj
Kompetenten učitelj je zadovoljen s sabo in s svojim delom. Svoje zado-
voljstvo prenaša na učence. Njegovo veselje do dela pomembno vpliva na
vzdušje v učilnici in se odraža v celotnem izobraževalnem procesu (Grgu-
rić et al., 2009).

Vloga vzgojiteljev in učiteljev se pomembno spreminja, zato jim je zelo
pomembno zagotoviti dober sistem profesionalnega razvoja, jim omogočiti
razvoj novih kompetenc, večjo avtonomijo in s tem posledično tudi povrni-
ti zaupanje v ta pedagoška poklica. Pedagoški delavci morajo biti kos druž-
benim spremembam, novim tehnologijam, novim znanjem, novim genera-
cijam. Nenehno se morajo izobraževati, da lahko uspešno opravljajo svojo
novo vlogo, ki presega zgolj podajanje znanja. Zato posebej izpostavljamo

314
   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319