Page 309 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 309
https://w w w.doi.org/10.32320/978-961-270-324-0.309-324
Timsko vodenje in sistematično
razvijanje strokovnih timov v vrtcu v luči
profesionalnega razvoja
Silvija Komočar
V Uvod
prispevku je predstavljena študija primera sistematičnega uvajanja tim-
skega dela na ravni vrtca v Vrtcu Mavrica Brežice kot posledica timskega
vodenja vrtca z namenom spodbujanja profesionalnega razvoja strokovnih
delavcev.
Timsko naravnanost in sodelovalno kulturo smo sistematično širili
med strokovne delavce in v zadnjih dveh letih iz delovnih skupin razvili vi-
soko učinkovite strokovne time, ki delujejo na ravni celotnega vrtca. Stro-
kovni delavci se v okviru svojih timov poglabljajo v različna kurikularna
področja predšolske vzgoje in v skladu s sodobnimi pedagoškimi koncepti
posodabljajo svojo prakso ter s tem spodbujajo lasten profesionalni razvoj.
V prvem razdelku je predstavljen teoretski okvir timskega dela. V
njem pokažemo, da znanstvena literatura loči učinkovite time od neu-
činkovitih in poudarimo bistvene značilnosti uspešnih timov. Izpostavi-
mo pomen komunikacije v timu ter spodbujanje profesionalnega razvoja
v okviru timskega dela. Poudarjamo tudi, da temelji proces spodbujanja in
razvijanja timskega dela na vzporednem spodbujanju refleksivnosti članov
tima, tako temelji naša študija primera tudi na razvoju odgovornosti članov
posameznega strokovnega tima za aktivno lastno vlogo tako pri spodbuja-
nju razvoja tima kot tudi lastnega profesionalnega razvoja.
V drugem razdelku je predstavljena metodologija raziskave in vzorec
za študijo primera. Sledi razdelek Rezultati in razprava, kjer najprej preds-
309
Timsko vodenje in sistematično
razvijanje strokovnih timov v vrtcu v luči
profesionalnega razvoja
Silvija Komočar
V Uvod
prispevku je predstavljena študija primera sistematičnega uvajanja tim-
skega dela na ravni vrtca v Vrtcu Mavrica Brežice kot posledica timskega
vodenja vrtca z namenom spodbujanja profesionalnega razvoja strokovnih
delavcev.
Timsko naravnanost in sodelovalno kulturo smo sistematično širili
med strokovne delavce in v zadnjih dveh letih iz delovnih skupin razvili vi-
soko učinkovite strokovne time, ki delujejo na ravni celotnega vrtca. Stro-
kovni delavci se v okviru svojih timov poglabljajo v različna kurikularna
področja predšolske vzgoje in v skladu s sodobnimi pedagoškimi koncepti
posodabljajo svojo prakso ter s tem spodbujajo lasten profesionalni razvoj.
V prvem razdelku je predstavljen teoretski okvir timskega dela. V
njem pokažemo, da znanstvena literatura loči učinkovite time od neu-
činkovitih in poudarimo bistvene značilnosti uspešnih timov. Izpostavi-
mo pomen komunikacije v timu ter spodbujanje profesionalnega razvoja
v okviru timskega dela. Poudarjamo tudi, da temelji proces spodbujanja in
razvijanja timskega dela na vzporednem spodbujanju refleksivnosti članov
tima, tako temelji naša študija primera tudi na razvoju odgovornosti članov
posameznega strokovnega tima za aktivno lastno vlogo tako pri spodbuja-
nju razvoja tima kot tudi lastnega profesionalnega razvoja.
V drugem razdelku je predstavljena metodologija raziskave in vzorec
za študijo primera. Sledi razdelek Rezultati in razprava, kjer najprej preds-
309