Page 312 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 312
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: mednarodni vidki vzgoje in izobr aževanja
kotov: z vidika medosebne pripadnosti članov tima, njihovega sodelovanja,
odnosov, komunikacije, prilagajanja in doživljanja.
Lahko torej povzamemo s sklepom A. Kobolt (2012), da
so timi posebne delovne skupine, ki jih opredeljujejo različne or-
ganizacijske oblike, raznolikost v pogostosti srečevanj, različna
dolgost trajanja delovanja, raznovrstnost okoliščin njihovega na-
stanka in nalog, ki jih opravljajo (Kobolt, 2012: 6).
Učinkoviti timi pa vsebujejo tudi osnovne značilnosti ustvarjalnega tima,
ki jih poudarja Mayer (2001: 6): nadseštevnost, vzajemni učinki, velika
prožnost, napovedna moč in hitrost učenja ter večja verjetnost nastajanja
ustvarjalnih dosežkov.
Učinkovit tim
Tabela 41: Pet dimenzij učinkovitega timskega dela po Ohlandu
PRISPEVANJE K TIMSKEMU DELU
• Član prispeva več ali višjo kakovost od pričakovane.
• Članov prispevek pomembno vpliva na izboljšanje dela tima.
• Pomaga dokončati delo kolegov, ki imajo težave.
INTERAKTIVNOST S TIMSKIMI KOLEGI
• Timske kolege spodbuja k podajanju idej in izkazuje interes za njihove ideje in prispevke.
• Izboljšuje komunikacijo med timskimi kolegi. Opogumlja in spodbuja člane tima.
•Timske kolege prosi za povratno informacijo in njihove predloge tudi upošteva pri svojem izbolj-
šanju.
SLEDENJE TIMU
• Opazuje, kako različni dejavniki vplivajo na tim ter opzuje napredek tima.
• Potrudi se, za ustrezen napredek svojih timskih kolegov.
• Svojim timskim kolegom podaja konkretne, redne in konstruktivne povratne informacije.
STREMENJE H KAKOVOSTI
•Tim motivira k odličnosti.
• Pomembno mu je, da tim dosega izjemne rezultate, tudi, kadar za to ni posebnih nagrad.
• Verjame, da lahko tim dosega odlične rezultate.
DOSEGANJE POTREBNEGA ZNANJA, SPRETNOSTI IN VEŠČIN ZA TIMSKO DELO
• Kaže potrebna znanja, spretnosti in veščine za odlično opravljanje dela.
•Pridobiva nova znanja ali spretnosti za izboljšanje učinkovitosti tima.
•Po potrebi prevzame katero koli vlogo v timu.
S. Komočar po: Ohland at al., 2012, v Hwang, 2018
312
kotov: z vidika medosebne pripadnosti članov tima, njihovega sodelovanja,
odnosov, komunikacije, prilagajanja in doživljanja.
Lahko torej povzamemo s sklepom A. Kobolt (2012), da
so timi posebne delovne skupine, ki jih opredeljujejo različne or-
ganizacijske oblike, raznolikost v pogostosti srečevanj, različna
dolgost trajanja delovanja, raznovrstnost okoliščin njihovega na-
stanka in nalog, ki jih opravljajo (Kobolt, 2012: 6).
Učinkoviti timi pa vsebujejo tudi osnovne značilnosti ustvarjalnega tima,
ki jih poudarja Mayer (2001: 6): nadseštevnost, vzajemni učinki, velika
prožnost, napovedna moč in hitrost učenja ter večja verjetnost nastajanja
ustvarjalnih dosežkov.
Učinkovit tim
Tabela 41: Pet dimenzij učinkovitega timskega dela po Ohlandu
PRISPEVANJE K TIMSKEMU DELU
• Član prispeva več ali višjo kakovost od pričakovane.
• Članov prispevek pomembno vpliva na izboljšanje dela tima.
• Pomaga dokončati delo kolegov, ki imajo težave.
INTERAKTIVNOST S TIMSKIMI KOLEGI
• Timske kolege spodbuja k podajanju idej in izkazuje interes za njihove ideje in prispevke.
• Izboljšuje komunikacijo med timskimi kolegi. Opogumlja in spodbuja člane tima.
•Timske kolege prosi za povratno informacijo in njihove predloge tudi upošteva pri svojem izbolj-
šanju.
SLEDENJE TIMU
• Opazuje, kako različni dejavniki vplivajo na tim ter opzuje napredek tima.
• Potrudi se, za ustrezen napredek svojih timskih kolegov.
• Svojim timskim kolegom podaja konkretne, redne in konstruktivne povratne informacije.
STREMENJE H KAKOVOSTI
•Tim motivira k odličnosti.
• Pomembno mu je, da tim dosega izjemne rezultate, tudi, kadar za to ni posebnih nagrad.
• Verjame, da lahko tim dosega odlične rezultate.
DOSEGANJE POTREBNEGA ZNANJA, SPRETNOSTI IN VEŠČIN ZA TIMSKO DELO
• Kaže potrebna znanja, spretnosti in veščine za odlično opravljanje dela.
•Pridobiva nova znanja ali spretnosti za izboljšanje učinkovitosti tima.
•Po potrebi prevzame katero koli vlogo v timu.
S. Komočar po: Ohland at al., 2012, v Hwang, 2018
312