Page 51 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 51
Slika 11a: Obveščanje o nasilju po elektronskih medijih v OŠ

51

Slika 11b: Obveščanje o nasilju po elektronskih medijih v SŠ
Reševanje nasilja na šolah urejajo nacionalni in šolski pravilniki. Z razvojem so-
dobnih tehnologij se spreminjajo tudi oblike in z njimi potrebni načini odziva-
nja na nasilje učencev, ki bi jih lahko različni šolski pravilniki, ki se posodablja-
jo vsak v svojem času, naslavljali neusklajeno.

Čeprav smo pričakovali, da bodo učitelji in ravnatelji kritični do obstoječih
pravilnikov, ki nasilja do učiteljev v resnici ne obravnavajo posebej, je polovica
učiteljev zanikala, da problemov nasilja ne morejo rešiti zaradi nasprotujočih
si pravilnikov. To hkrati pomeni, da je druga polovica učiteljev prepričana, da
neskladja v pravilnikih ovirajo uspešno reševanje. Med njimi je vsak tretji uči-
telj potrdil, da se to zgodi pogosto ali vedno, ostali pa, da samo včasih.

Ukrepanje šole ob pojavih nasilja ravnatelji presojajo s širšega zornega ko-
ta kot učitelji, saj imajo pregled nad vsemi nasilnimi dogodki, ki so se zgodi-
li vsem učiteljem, drugače kot učitelji, ki najbolje poznajo tiste, ki so se zgodili
njim samim. Po drugi strani pa nimajo informacij o dogodkih, o katerih učite-
lji vodstvu ne poročajo. Teh dogodkov je po ocenah učiteljev nezanemarljivo
veliko.

Ravnatelji osnovnih šol so na svoja vprašanja o odzivih šole na pojav nasi-
lja nad učitelji odgovorili drugače kot učitelji. Na sliki 13a so prikazani odzivi v
padajočem vrstnem redu po deležih ravnateljev, ki so potrdili, da se določeno

rezultati po vsebinskih sklopih zbranih podatkov
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56