Page 48 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 48
Slika 9a: Odziv vodstva osnovnih šol na problem nasilja
Vodstvo šol po poročanju učiteljev pomaga in se vključi v reševanje (sliki 9a in
9b). V več kot dveh tretjinah primerov se pogosto ali skoraj vedno postavi na
stran učitelja ter mu pomaga rešiti problem, pravijo učitelji. Vendar ostaja na
drugi strani tretjina učiteljev, ki podporo in zaščito vodstva šole občuti samo
včasih ali redko.
Dvema tretjinama učiteljev se nikoli ne zgodi, da bi šola problem reševala
v sodelovanju z zunanjimi institucijami, njim pa ne bi pomagala. Ponovno, tre-
tjina učiteljev pomoči vodstva ni deležna. Vendar se iz naslednjega odgovora
zdi, da je pomoč, če je, pogosto le svetovanje. Več kot 40 % učiteljev namreč
piše, da jim vodstvo šole pogosto ali vedno predlaga, kako naj sami rešijo pro-
blem. Na šolah tudi ne prevladuje enotna praksa sodelovalnega reševanja pro-
blematike. Le okoli 40 % osnovnošolskih učiteljev dela na šolah, kjer se o na-
stalem problemu nasilja vedno pogovorijo vsi vpleteni učitelji med seboj, več
kot tretjina pa poroča, da se o takšnih problemih vsi ustrezni učitelji seznanijo
in razpravljajo le redko. V srednjih šolah se o problemu skoraj vedno pogovori
nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji
Vodstvo šol po poročanju učiteljev pomaga in se vključi v reševanje (sliki 9a in
9b). V več kot dveh tretjinah primerov se pogosto ali skoraj vedno postavi na
stran učitelja ter mu pomaga rešiti problem, pravijo učitelji. Vendar ostaja na
drugi strani tretjina učiteljev, ki podporo in zaščito vodstva šole občuti samo
včasih ali redko.
Dvema tretjinama učiteljev se nikoli ne zgodi, da bi šola problem reševala
v sodelovanju z zunanjimi institucijami, njim pa ne bi pomagala. Ponovno, tre-
tjina učiteljev pomoči vodstva ni deležna. Vendar se iz naslednjega odgovora
zdi, da je pomoč, če je, pogosto le svetovanje. Več kot 40 % učiteljev namreč
piše, da jim vodstvo šole pogosto ali vedno predlaga, kako naj sami rešijo pro-
blem. Na šolah tudi ne prevladuje enotna praksa sodelovalnega reševanja pro-
blematike. Le okoli 40 % osnovnošolskih učiteljev dela na šolah, kjer se o na-
stalem problemu nasilja vedno pogovorijo vsi vpleteni učitelji med seboj, več
kot tretjina pa poroča, da se o takšnih problemih vsi ustrezni učitelji seznanijo
in razpravljajo le redko. V srednjih šolah se o problemu skoraj vedno pogovori
nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji