Page 49 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 49
49
Slika 9b: Odziv vodstva srednjih šol na problem nasilja
le tretjina učiteljev, 40 % učiteljev pa pravi, da se na šolah o nastali situaciji ne
pogovorijo nikoli ali le včasih.
V strokovnih ali predmetnih aktivih se s problemi nasilja vedno seznani le
tretjina učiteljev, še manj pogoste pa so na šolah skupne kritične razprave o
nastalih problemih in razvoj strategij za izboljšanje stanja. Glede na spoznanja
o uspešnosti sodelovanja in deljene odgovornosti na šoli za učinkovito delo,
tudi iz TALIS, se tu odpira nov prostor za izboljšave.
Tudi za svetovalno službo učitelji ne potrdijo, da se samodejno aktivno
vključi v reševanje problematike nasilja nad učitelji, saj le tretjina učiteljev po-
roča, da ta skoraj vedno prevzame reševanje problema (sliki 10a in 10b).
Slaba tretjina učiteljev poroča, da se svetovalna služba vključi pogosto, os-
tala tretjina pa pravi, da se najpogosteje zgodi, da svetovalna služba reševa-
nje problema prevzame redko ali pa se vanj skoraj nikoli ne vključi. Velika veči-
na učiteljev sicer nima izkušenj, da bi jih svetovalna služba krivila za nastanek
rezultati po vsebinskih sklopih zbranih podatkov
Slika 9b: Odziv vodstva srednjih šol na problem nasilja
le tretjina učiteljev, 40 % učiteljev pa pravi, da se na šolah o nastali situaciji ne
pogovorijo nikoli ali le včasih.
V strokovnih ali predmetnih aktivih se s problemi nasilja vedno seznani le
tretjina učiteljev, še manj pogoste pa so na šolah skupne kritične razprave o
nastalih problemih in razvoj strategij za izboljšanje stanja. Glede na spoznanja
o uspešnosti sodelovanja in deljene odgovornosti na šoli za učinkovito delo,
tudi iz TALIS, se tu odpira nov prostor za izboljšave.
Tudi za svetovalno službo učitelji ne potrdijo, da se samodejno aktivno
vključi v reševanje problematike nasilja nad učitelji, saj le tretjina učiteljev po-
roča, da ta skoraj vedno prevzame reševanje problema (sliki 10a in 10b).
Slaba tretjina učiteljev poroča, da se svetovalna služba vključi pogosto, os-
tala tretjina pa pravi, da se najpogosteje zgodi, da svetovalna služba reševa-
nje problema prevzame redko ali pa se vanj skoraj nikoli ne vključi. Velika veči-
na učiteljev sicer nima izkušenj, da bi jih svetovalna služba krivila za nastanek
rezultati po vsebinskih sklopih zbranih podatkov