Page 46 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 46
Tabela 2.19: Starost otroka ob vstopu v 1. razred

Koliko je bil star vaš otrok, ko je vstopil v 1. razred? Odstotek SE
5 let ali manj 18,24 0,76
6 let 78,22 0,83
7 let 3,47 0,54
8 let ali več 0,07 0,04

Vir: Nacionalna baza PIRLS.

V večini so bili četrtošolci ob vstopu v prvi razred stari 6 let, kar ni prese-
netljivo. Nekaj jih je bilo starih 5 let ali manj (teh je približno 18 %), s sedmimi
leti pa je v osnovno šolo vstopilo nekaj več kot 3 % četrtošolcev (tabela 2.19).

Tabela 2.20: Kaj so otroci znali, še preden so postali prvošolci

Ko je vaš otrok vstopil Zelo dobro Še kar dobro Ne preveč Sploh ne
v 1. razred, kako dobro dobro
46
je znal naslednje?

poznal večino črk 38,45 (0,94) 34,53 (0,83) 21,03 (0,69) 5,99 (0,47)

prebral nekaj besed 18,39 (0,82) 28,44 (0,79) 30,14 (0,77) 23,03 (0,77)

bral stavke 10 (0,54) 15,74 (0,68) 28,46 (0,75) 45,8 (1,06)

prebral zgodbo 5,83 (0,37) 11,85 (0,54) 22,58 (0,73) 59,74 (0,99)

pisal črke 24,16 (0,91) 36,86 (0,76) 29,53 (0,76) 9,45 (0,61)

napisal nekaj besed 16,03 (0,72) 31,55 (0,88) 29,79 (1,04) 22,63 (1,16)

Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.

Starše smo vprašali, kaj so njihovi otroci znali, še preden so vstopili v šolo,
in predvsem, kako dobro so to znali. Iz tabele 2.20 razberemo, da je večina ot-
rok zelo dobro ali dobro poznala večino črk (da je njihov otrok zelo dobro poz-
nal večino črk, je odgovorilo približno 38 % staršev, okoli 35 % staršev pa je
odgovorilo, da je njihov otrok večino črk poznal še kar dobro). Približno 24 %
staršev je odgovorilo, da je njihov otrok še pred vstopom zelo dobro pisal črke,
skoraj 37 % pa, da so pisali črke še kar dobro. Manj otrok je npr. zelo dobro ali
dobro prebralo nekaj besed (prvo kategorijo je izbralo približno 18 % in drugo
približno 28 % staršev). Največji delež staršev je poročal, da njihovi otroci pred
vstopom v šolo niso znali prebrati stavka ali zgodbe.

bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v sloveniji
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51