Page 45 - Eva Klemenčič Mirazchiyski, Plamen V. Mirazchiyski. 2020. Bralna pismenost četrtošolcev in četrtošolk v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave bralne pismenosti (IEA PIRLS 2016 in ePIRLS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 15
P. 45
Tisti starši, ki so poročali, da njihov otrok ni bil rojen v Sloveniji, so odgo-
varjali tudi na vprašanje, koliko je bil otrok star, ko je prišel v Slovenijo. Iz tabele
2.16 vidimo, da je bila ob prihodu v Slovenijo večina otrok stara manj kot 3 leta.

Tabela 2.17: Delež četrtošolcev, ki so obiskovali vrtec

Ali je vaš otrok obiskoval vrtec? Da Ne
ko je bil star manj kot 3 leta 73,66 (1,14) 26,34 (1,14)
ko je bil star 3 leta ali več 82,5 (0,72) 17,5 (0,72)

Vir: Nacionalna baza PIRLS.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.

Iz tabele 2.17 vidimo, da je večina četrtošolcev obiskovala vrtec. To velja za
obe starostni skupini, res pa je, da je delež tistih, ki jih štejemo za starejšo sta-
rostno skupino (starih 3 leta ali več), nekoliko večji.

Tabela 2.18: Dolžina obiskovanja vrtca

45

Kako dolgo je obiskoval vrtec? Odstotek SE
ni obiskoval vrtca 4,42 0,42
manj kot 1 leto 1,04 0,21
1 leto 3,83 0,4
2 leti 9,06 0,68
3 leta 26,32 1,05
4 leta ali več 55,33 1,27

Vir: Nacionalna baza PIRLS.

Iz tabele 2.18 vidimo, da je največji odstotek četrtošolcev obiskoval vrtec 4
leta ali več (teh otrok je več kakor polovica), nato sledi delež tistih otrok, ki so
obiskovali vrtec 3 leta, okoli 9 % četrtošolcev je vrtec obiskovalo 2 leti, preos-
tali pa so vrtec obiskovali 1 leto ali manj ali pa vanj niso bili vključeni. Slednjih
je okoli 4 %.

slovenija v raziskavi pirls in epirls 2016
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50