Page 90 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 90
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju

Tabela 4: Internacionalizacija v metodologiji mednarodnih razvrstilnih lestvic (THE, QS,
U-Multirank)

Mednarodna lestvica Kategorija Kazalniki o internacionalizaciji Skupna teža
univerz in njihova teža (%) (%)

THE (2019) Mednarodna Razmerje med mednarodnimi 7,5 %
podoba in domačimi študenti (2,5 %) 10 %
Razmerje med mednarodnim
in domačim osebjem (2,5 %)
Mednarodno sodelovanje (2,5 %)

QS (2019) Internaciona- Delež mednarodnih študentov
lizacija (5 %)
Delež mednarodnega osebja (5 %)

U-Multirank (2019) Mednarodna Mednarodna usmerjenost dodiplom- Ena od petih
podoba skih programov glavnih kate-
Mednarodna usmerjenost magistr- gorij
skih programov
Priložnosti za študij v tujini
Mednarodne doktorske stopnje
Mednarodne skupne publikacije (od-
delek)
Mednarodna sredstva za raziskave
Dodiplomski programi v tujem je-
ziku
Mobilnost študentov
Mednarodno akademsko osebje
Mednarodne doktorske stopnje
Mednarodne skupne publikacije
(univerza)
Magistrski programi v tujem jeziku
Mednarodna usmerjenost programa
Tuji jezik v prvostopenjskih progra-
mih

Vir: THE (2019b); QS (2019b); U-Multirank (2019b).

Kot prikazuje tabela, je na Timesovi lestvici kategorija o mednarodni
podobi univerz ena izmed petih glavnih kategorij. Skupna teža te katego-
rije (7,5 %) pa je precej nižja od večine ostalih, čeprav je bila teža z metodo-
loškimi posodobitvami bolj enakomerno porazdeljena med tri kazalnike
te kategorije, ki se nanašajo na razmerje med mednarodnimi in domačimi
študenti oziroma osebjem ter na mednarodno sodelovanje, ki prispevajo k
skupni teži kategorije 2,5-odstotni delež (glej THE, 2019b).

Tudi lestvica QS upošteva razmerje med mednarodnimi študenti in
profesorji kot dve izmed njenih glavnih kategorij, ki skupaj predstavljata 10

90
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95