Page 94 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 94
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju
kot orodja za presojo institucionalne kakovosti precej problematično, saj
te zgolj nakazujejo, da so »nekatere institucije ali discipline pomembnejše,
vendar ne nujno boljše kot druge« (Hazelkorn, 2012: 354). To tudi prispeva
h krepitvi hierarhij, ki znotraj visokošolskih sistemov ustvarjajo vertikalno
raznolikost (Bleiklie, 2011), saj imajo določene institucije (precej) višji sta-
tus kot druge (Hazelkorn et al. 2014).
Ali torej lahko uvrstitve (slovenskih) visokošolskih institucij na med-
narodni lestvicah enačimo z internacionalizacijo oziroma s kakovostjo/za-
gotavljanjem kakovosti visokošolskega izobraževanja, ki ga izvajajo? Če
se v odgovoru navežemo na ameriškega sociologa Camerona (1963), lahko
zaključimo: »Ni mogoče (kvantitativno) meriti vsega, čemur dajemo po-
men (npr. internacionalizaciji oziroma kakovosti/zagotavljanju kakovosti
visokega šolstva), kot tudi ni mogoče pripisati pomena vsemu, kar lahko
(kvantitativno) izmerimo (npr. razvrstilnim lestvicam).« (13)
Literatura
Bleiklie, Ivar. »Excellence, Quality and the Diversity of Higher Education
Systems«. V Questioning Excellence in Higher Education: Policies, Expe-
riences and Challenges in National and Comparative Perspective, ur. Mi-
chele Rostan in Massimo Vaira, 21–35. Rotterdam: Sense Publishers, 2011.
Cameron, William B. Informal sociology: a casual introduction to sociological
thinking. New York: Random House, 1963.
Costes, Nathalie, Hopbach, Achim, Kekäläinen, Helka, IJperen, van, Robin in
Walsh, Padraig. Quality Assurance and Transparency Tools: ENQA Work-
shop Report 15. Helsinki: European Association for Quality Assurance in
Higher Education, 2010.
Delgado-Márquez, Bianca, Nuria E. Hurtado-Torres in Yaroslava Bondar. »In-
ternationalization of Higher Education: Theoretical and Empirical Inve-
stigation of Its Influence on University Institution Rankings«. Internatio-
nal Journal of Educational Technology in Higher Education 8, št. 2 (2011):
265–284.
Federkeil, Gero, Frans A. van Vught in Don F. Westerheijden. »An Evaluation
and Critique of Current Rankings. V Multidimensional Ranking: The De-
sign and Development of U-Multirank, Higher Education Dynamics 37, ur.
Frans A. van Vught in Frank Ziegele, 39–70. Dordrecht: Springer, 2012.
Harvey, Lee in Diana Green. »Defining Quality«. Assessment & Evaluation in
Higher Education 18, št. 1 (1993): 9–26.
94
kot orodja za presojo institucionalne kakovosti precej problematično, saj
te zgolj nakazujejo, da so »nekatere institucije ali discipline pomembnejše,
vendar ne nujno boljše kot druge« (Hazelkorn, 2012: 354). To tudi prispeva
h krepitvi hierarhij, ki znotraj visokošolskih sistemov ustvarjajo vertikalno
raznolikost (Bleiklie, 2011), saj imajo določene institucije (precej) višji sta-
tus kot druge (Hazelkorn et al. 2014).
Ali torej lahko uvrstitve (slovenskih) visokošolskih institucij na med-
narodni lestvicah enačimo z internacionalizacijo oziroma s kakovostjo/za-
gotavljanjem kakovosti visokošolskega izobraževanja, ki ga izvajajo? Če
se v odgovoru navežemo na ameriškega sociologa Camerona (1963), lahko
zaključimo: »Ni mogoče (kvantitativno) meriti vsega, čemur dajemo po-
men (npr. internacionalizaciji oziroma kakovosti/zagotavljanju kakovosti
visokega šolstva), kot tudi ni mogoče pripisati pomena vsemu, kar lahko
(kvantitativno) izmerimo (npr. razvrstilnim lestvicam).« (13)
Literatura
Bleiklie, Ivar. »Excellence, Quality and the Diversity of Higher Education
Systems«. V Questioning Excellence in Higher Education: Policies, Expe-
riences and Challenges in National and Comparative Perspective, ur. Mi-
chele Rostan in Massimo Vaira, 21–35. Rotterdam: Sense Publishers, 2011.
Cameron, William B. Informal sociology: a casual introduction to sociological
thinking. New York: Random House, 1963.
Costes, Nathalie, Hopbach, Achim, Kekäläinen, Helka, IJperen, van, Robin in
Walsh, Padraig. Quality Assurance and Transparency Tools: ENQA Work-
shop Report 15. Helsinki: European Association for Quality Assurance in
Higher Education, 2010.
Delgado-Márquez, Bianca, Nuria E. Hurtado-Torres in Yaroslava Bondar. »In-
ternationalization of Higher Education: Theoretical and Empirical Inve-
stigation of Its Influence on University Institution Rankings«. Internatio-
nal Journal of Educational Technology in Higher Education 8, št. 2 (2011):
265–284.
Federkeil, Gero, Frans A. van Vught in Don F. Westerheijden. »An Evaluation
and Critique of Current Rankings. V Multidimensional Ranking: The De-
sign and Development of U-Multirank, Higher Education Dynamics 37, ur.
Frans A. van Vught in Frank Ziegele, 39–70. Dordrecht: Springer, 2012.
Harvey, Lee in Diana Green. »Defining Quality«. Assessment & Evaluation in
Higher Education 18, št. 1 (1993): 9–26.
94