Page 46 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 46
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju

opravljanja dela zaposlitvenih obveznosti, izpolnitev habilitacijskih peda-
goških ali strokovnih pogojev ali podlaga za prejem pedagoških nagrad.

Vloga fakultete in posledice vključitve tekmovanj v formaliziran
proces študija
Za fakulteto je predvsem pomembno, da vzpostavi in zagotavlja kadrovsko,
organizacijsko in finančno vzdržno platformo z dostopom do ključnih štu-
dijskih virov, da lahko čim večjemu številu študentov ponudi možnost so-
delovanja na moot court tekmovanjih. Stabilnost in kontinuiranost sode-
lovanja fakultetnih ekip na tekmovanjih sta nujni, a ne zadostni pogoj za
doseganje najboljših rezultatov, saj se vrhunski rezultat praviloma gradi več
let, tudi na podlagi izkušenj in napak predhodnih ekip. Če povzamemo,
brez ustrezne institucionalne podpore bi bila iniciativa študentov kratke-
ga veka. Če je cilj fakultete doseganje vrhunskih in odmevnih rezultatov,
s čimer krepi svojo prepoznavnost in pomembnost v družbi ter opraviču-
je vložke javnih in donatorskih sredstev, ne zadošča več prepuščanje inicia-
tive študentom ali posameznim učiteljem, temveč terja fakultetno strategi-
jo, formalno organiziranost in redno evalvacijo rezultatov. Vključitev moot
court tekmovanj v formaliziran študijski proces je conditio sine qua non za
ambiciozno pravno fakulteto.
Formalizacija sodelovanja z vidika učnega načrta ni sama sebi na-
men, ampak naj bi krepila veščino pisanja pravnih besedil, argumentaci-
je in ustnega nastopanja, opredeljene v prejšnjem poglavju, glede katerih
bi bilo pričakovati, da jih mora na kakršenkoli način že osvojiti vsak štu-
dent.
Formalizacija študijskega procesa pa ni nevtralna do deležnikov in
sproža zavedne in nezavedne odzive. Po eni strani stabilnost in kontinuira-
nost sodelovanja na moot court tekmovanjih povečujeta tudi odgovornost
mentorjev in fakultete, da ohranja sodelovanje, pa čeprav morebiti iskrene
motivacije za sodelovanje ni več. Po več letih, od kar je moot court tekmo-
vanje formalno opredeljeno kot del študijskega procesa, bi lahko prišlo do
»tihe« zamenjave temeljne motivacije za sodelovanje študentov.31 Zamenja-
va notranje z zunanjo motivacijo je toliko bolj manj verjetna, kolikor bolj
sta procesa priprave in sodelovanja na tekmovanju vsebinsko, intelektual-
no in časovno zahtevna.

31 V neformalnem okolju je ta pretežno intrinzična, medtem ko formalizirani študijski
proces poudarja kot motivacijo tudi izpitni rezultat.

46
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51