Page 49 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 49
študentsk a moot court tekmovanja v službi moder nega izobr aževalnega procesa
ustanovo pa je, jasno, odvisna od statusa quo na vsaki posamezni fakulte-
ti. V splošnem pa vendarle lahko zaključimo, da bi morale pravne fakultete
stremeti k temu, da imajo študenti možnosti in ustrezno spodbudo za ude-
ležbo na različnih moot court tekmovanjih. Le na takšen način se lahko ta
oblika izobraževanja zagotovi vsem študentom. Dosega tega je jasno pogo-
jena z ustvarjanjem ustreznih motivacijskih mehanizmov znotraj fakultet,
tako logističnih, kariernih in finančnih, ki pripravijo akademske mentor-
je do tega, da se projekta koordiniranja in vodenja tekmovanja tudi lotijo.
Menimo, da so prav ti vzvodi razlog, da je ukrep obvezne udeležbe na moot
court tekmovanju v slovenskem pravno-izobraževalnem prostoru zaenkrat
nerealističen in nepotreben. Na drugi strani je pomembno, da so znanje, ki
ga študenti na tekmovanjih usvojijo, njihov večmesečni, včasih celo celo-
letni, trud in konec koncev tudi pozitivne eksternalije za ugled fakultete v
mednarodnem prostoru, na bolj ali manj formaliziran način priznane v re-
dnem izobraževalnem procesu. Zgolj tako lahko fakultete kar najbolj izko-
ristijo prednosti, ki jih udeležba na moot court tekmovanjih prinaša za vse
deležnike.
Literatura
Carlson, J. Lon in Neil T. Skaggs. »Learning by Trial and Error: A Case for
Moot Courts.« The Journal of Economic Education 31, št. 2 (2000): 145–155.
Dickerson, Darby. »In re Moot Court.« Stetson Law Review 29, (2000): 1217–
1227.
Finneran, Richard E. »Wherefore Moot Court?« Washington University Jour-
nal of Law & Policy 53, (2017): 121–134.
Gerber, Paula in Melissa Castan. »Practice Meets Theory: Using Moots as a
Tool to Teach Human Rights Law.« Journal of Legal Education 62, št. 2
(2012): 298–310.
Hausmaninger, Herbert. »Austrian Legal Education.« South Texas Law Revi-
ew 43, (2002): 387–401.
Himonga, Chuma. »Goals and Objectives of Law Schools in Their Primary
Role of Educating Students: South Africa-The University of Cape Town
School of Law Experience.« Penn State International Law Review 29, št.1
(2010): 41–59.
Jakab, Andras. »Dilemmas of Legal Education: A Comparative Overview.« Jo-
urnal of Legal Education 57, (2007): 253–265.
49
ustanovo pa je, jasno, odvisna od statusa quo na vsaki posamezni fakulte-
ti. V splošnem pa vendarle lahko zaključimo, da bi morale pravne fakultete
stremeti k temu, da imajo študenti možnosti in ustrezno spodbudo za ude-
ležbo na različnih moot court tekmovanjih. Le na takšen način se lahko ta
oblika izobraževanja zagotovi vsem študentom. Dosega tega je jasno pogo-
jena z ustvarjanjem ustreznih motivacijskih mehanizmov znotraj fakultet,
tako logističnih, kariernih in finančnih, ki pripravijo akademske mentor-
je do tega, da se projekta koordiniranja in vodenja tekmovanja tudi lotijo.
Menimo, da so prav ti vzvodi razlog, da je ukrep obvezne udeležbe na moot
court tekmovanju v slovenskem pravno-izobraževalnem prostoru zaenkrat
nerealističen in nepotreben. Na drugi strani je pomembno, da so znanje, ki
ga študenti na tekmovanjih usvojijo, njihov večmesečni, včasih celo celo-
letni, trud in konec koncev tudi pozitivne eksternalije za ugled fakultete v
mednarodnem prostoru, na bolj ali manj formaliziran način priznane v re-
dnem izobraževalnem procesu. Zgolj tako lahko fakultete kar najbolj izko-
ristijo prednosti, ki jih udeležba na moot court tekmovanjih prinaša za vse
deležnike.
Literatura
Carlson, J. Lon in Neil T. Skaggs. »Learning by Trial and Error: A Case for
Moot Courts.« The Journal of Economic Education 31, št. 2 (2000): 145–155.
Dickerson, Darby. »In re Moot Court.« Stetson Law Review 29, (2000): 1217–
1227.
Finneran, Richard E. »Wherefore Moot Court?« Washington University Jour-
nal of Law & Policy 53, (2017): 121–134.
Gerber, Paula in Melissa Castan. »Practice Meets Theory: Using Moots as a
Tool to Teach Human Rights Law.« Journal of Legal Education 62, št. 2
(2012): 298–310.
Hausmaninger, Herbert. »Austrian Legal Education.« South Texas Law Revi-
ew 43, (2002): 387–401.
Himonga, Chuma. »Goals and Objectives of Law Schools in Their Primary
Role of Educating Students: South Africa-The University of Cape Town
School of Law Experience.« Penn State International Law Review 29, št.1
(2010): 41–59.
Jakab, Andras. »Dilemmas of Legal Education: A Comparative Overview.« Jo-
urnal of Legal Education 57, (2007): 253–265.
49