Page 240 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 240
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju
aphors for teaching instead: the “space-metaphor” to convey the comple-
mentarity between research question and its “research space” and the “tree
metaphor” as an instrument for talking about the depths of one’s position-
ing with regard to detail and/or history of the subject at hand.
Keywords: research question, academic writing, supporting students, spa-
ce metaphor, tree metaphor
Nikolett Takács
Pogledi učiteljev in vzgojiteljev o vlogi institucionalnega
izobraževanja v vseživljenjskem učenju
Hiter tempo ekonomskih sprememb in sprememb na trgu dela se odra-
ža tudi v spremembah izobraževalnih paradigm in pristopov. Z nastopom
21. stoletja se je koncept vseživljenjskega učenja razvijal v času in prosto-
ru (npr. mešane učne oblike na spletnih platformah). Pripravljanje učencev
na vseživljenjsko učenje predstavlja nov velik izziv za svetovno izobraže-
vanje tega stoletja. Vrtci in osnovne šole lahko kot prve formalne izobra-
ževalne institucije učinkovito podprejo učence pri uveljavljanju tega no-
vega pristopa. Pri tem se poraja vprašanje, ali so vzgojitelji/-ce v vrtcih in
učitelji/-ce na osnovnih šolah dobro pripravljeni/-e na to nalogo. V razi-
skavi sem uporabila kvalitativno metodologijo za preučevanje pogledov in
mnenj študentov predšolske vzgoje in razrednega pouka na madžarskem
učiteljišču, pri čemer sem se na podlagi teorije osredotočila na 4 analitič-
ne dimenzije. Te zajemajo afektivne komponente stališč do vseživljenjskega
učenja (1) in nadgrajevanje veščin (2) na eni strani ter izbiro pravega trenut-
ka (3) in družabno sfero za razvoj (4) na drugi strani. Vzdolž dimenzij lah-
ko razločimo dve glavni kategoriji prepričanj; tradicionalno interpretacijo
vseživljenjskega učenja (»vseživljenjsko izobraževanje«) in razširjeno inter-
pretacijo (»vseživljenjsko učenje v 21. stoletju«). Rezultati kažejo, da med
pojmovanji študentov obeh smeri ni izrazitih razlik, vendar med bodočimi
učitelji še vedno obstaja mnogo napačnih predstav.
Ključne besede: vseživljenjsko učenje, stališča, študentje, osnovne šole, vrtci
Views of the primary school and the kindergarten teacher
students about the role of institutional education
in lifelong learning
As the economy and labor market changes and develops at an even faster
pace, educational paradigms and approaches change with them, too.
From the 21st century, the concept of lifelong learning expanded in time
and space, too (e.g., online platforms blended learning forms). This means
240
aphors for teaching instead: the “space-metaphor” to convey the comple-
mentarity between research question and its “research space” and the “tree
metaphor” as an instrument for talking about the depths of one’s position-
ing with regard to detail and/or history of the subject at hand.
Keywords: research question, academic writing, supporting students, spa-
ce metaphor, tree metaphor
Nikolett Takács
Pogledi učiteljev in vzgojiteljev o vlogi institucionalnega
izobraževanja v vseživljenjskem učenju
Hiter tempo ekonomskih sprememb in sprememb na trgu dela se odra-
ža tudi v spremembah izobraževalnih paradigm in pristopov. Z nastopom
21. stoletja se je koncept vseživljenjskega učenja razvijal v času in prosto-
ru (npr. mešane učne oblike na spletnih platformah). Pripravljanje učencev
na vseživljenjsko učenje predstavlja nov velik izziv za svetovno izobraže-
vanje tega stoletja. Vrtci in osnovne šole lahko kot prve formalne izobra-
ževalne institucije učinkovito podprejo učence pri uveljavljanju tega no-
vega pristopa. Pri tem se poraja vprašanje, ali so vzgojitelji/-ce v vrtcih in
učitelji/-ce na osnovnih šolah dobro pripravljeni/-e na to nalogo. V razi-
skavi sem uporabila kvalitativno metodologijo za preučevanje pogledov in
mnenj študentov predšolske vzgoje in razrednega pouka na madžarskem
učiteljišču, pri čemer sem se na podlagi teorije osredotočila na 4 analitič-
ne dimenzije. Te zajemajo afektivne komponente stališč do vseživljenjskega
učenja (1) in nadgrajevanje veščin (2) na eni strani ter izbiro pravega trenut-
ka (3) in družabno sfero za razvoj (4) na drugi strani. Vzdolž dimenzij lah-
ko razločimo dve glavni kategoriji prepričanj; tradicionalno interpretacijo
vseživljenjskega učenja (»vseživljenjsko izobraževanje«) in razširjeno inter-
pretacijo (»vseživljenjsko učenje v 21. stoletju«). Rezultati kažejo, da med
pojmovanji študentov obeh smeri ni izrazitih razlik, vendar med bodočimi
učitelji še vedno obstaja mnogo napačnih predstav.
Ključne besede: vseživljenjsko učenje, stališča, študentje, osnovne šole, vrtci
Views of the primary school and the kindergarten teacher
students about the role of institutional education
in lifelong learning
As the economy and labor market changes and develops at an even faster
pace, educational paradigms and approaches change with them, too.
From the 21st century, the concept of lifelong learning expanded in time
and space, too (e.g., online platforms blended learning forms). This means
240