Page 239 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 239
povzetki

Brigitte Römmer-Nossek, Olga Markič
Izziv umestitve raziskovalnega vprašanja v trenutno stanje
na danem področju – podpora študentom pri akademskem
pisanju
V tem prispevku predlagava, da je metafora, ki je običajno v rabi, tj. »po-
iskati vrzel v raziskovani pokrajini«, zavajajoča, saj implicitno namiguje
na objektivno obstoječo vrzel v raziskovalni pokrajini, ki je enaka za vse
strokovnjake na področju. Po kratkem uvodu v procesno usmerjeno dida-
ktiko pisanja, ki jo uporabljava za umestitev raziskovalnega vprašanja in
prvo različico state of the art razdelka v prvih dveh fazah proces pisanja,
se osredotočiva predvsem na slednjo. Zagovarjava stališče, da kljub temu,
da ta faza ni bila deležna posebne pozornosti, dejansko predstavlja teža-
ve za mnoge študente. Razlog temu so predvsem zahteve po umestitvi v
akademski diskurz, kar zahteva razvijanje svojega glasu, ki nato dejansko
omogoča avtorjevo udeležbo. Da bi bolje razumeli nalogo umeščanja avtor-
jevega raziskovanja, predlagava zamenjavo metafore »poiskati vrzel v raz-
iskovalni pokrajini« in uporabo dveh drugih didaktičnih metafor: »meta-
foro prostora«, s katero bi posredovali med raziskovalnim vprašanjem in
njegovim »raziskovalnim prostorom«, in »metaforo drevesa« kot orodja za
prikaz umeščanja z ozirom na podrobnosti in/ali zgodovino pristopov k
predmetu raziskovanja.
Ključne besede: raziskovalno vprašanje, akademsko pisanje, podpora štu-
dentom, metafora prostora, metafora drevesa
The challenge of positioning one’s research question
in the state of the art - supporting student academic
writing
In this paper we suggest that the commonly used metaphor of “finding the
gap in the research landscape” is misleading, because it implicitly suggests
an objectively existing gap in a research landscape which is similar for all
experts in the field. After a brief introduction of process oriented writing
didactics, which we use to locate research question and a first version of the
state-of-the-art section in the first two phases of the writing process, we fo-
cus particularly on the latter. We argue that, while not receiving particular
attention, the state-of-the-art section poses a particular problem for many
students due to the demands on positioning in an academic discourse and
thus to develop ones voice in order to be able to participate. In order to fos-
ter an understanding of the task of positioning ones research, we propose
to replace the “gap-in-the-research-landscape metaphor” and use two met-

239
   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244