Page 235 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 235
Povzetki
Marta Gregorčič
Kritični odprti kurikul: pedagoške smernice
za transformacijsko učenje
Članek obravnava projekt strateškega partnerstva Post-YU za učenje eman-
cipacije (Post-YU for learning emancipation – PYLE, Erasmus+), ki skuša
najti poti iz začaranega kroga sodobne brezposelnosti med visoko in nizko
izobraženimi mlajšimi odraslimi v regiji post-jugoslovanskih držav. Zdru-
ževanje emancipacijskega učenja z avtonomnimi oblikami zaposlovanja
mladih je zahtevna naloga na področju izobraževanja odraslih in vseži-
vljenjskega učenja, ki jo je nedvomno treba podpreti z inovativnimi kri-
tičnimi predlogi in priporočili. To poskuša tudi ta članek, ki izhaja iz kva-
litativne raziskave, opravljene s člani Zavoda Bob iz Slovenije, Centra za
mladinski aktivizem (CYA Krik) iz Makedonije in Prostovoljskega cente-
ra Istra iz Hrvaške (VCI). Raziskuje namreč, kako so udeleženci v projek-
tnem partnerstvu razumeli emancipacijsko in transformacijsko učenje v
okviru svojih organizacij ter kakšne (in če sploh) spremembe so bili de-
ležni zaradi svojega dela v organizaciji. Pri tem je posebna pozornost na-
menjena analizi sprememb, ki nastopijo v njihovih stališčih in vredno-
tah zaradi dela v svoji organizaciji. Kvalitativna raziskava s člani vseh treh
nevladnih organizacij je med drugim temeljila na fokusnih skupinah in
akcijskem raziskavanju ter izhajala iz najbolj prodornih znanstvenih del
iz področja emancipacijskega in transformacijskega učenja, kritične pi-
235
Marta Gregorčič
Kritični odprti kurikul: pedagoške smernice
za transformacijsko učenje
Članek obravnava projekt strateškega partnerstva Post-YU za učenje eman-
cipacije (Post-YU for learning emancipation – PYLE, Erasmus+), ki skuša
najti poti iz začaranega kroga sodobne brezposelnosti med visoko in nizko
izobraženimi mlajšimi odraslimi v regiji post-jugoslovanskih držav. Zdru-
ževanje emancipacijskega učenja z avtonomnimi oblikami zaposlovanja
mladih je zahtevna naloga na področju izobraževanja odraslih in vseži-
vljenjskega učenja, ki jo je nedvomno treba podpreti z inovativnimi kri-
tičnimi predlogi in priporočili. To poskuša tudi ta članek, ki izhaja iz kva-
litativne raziskave, opravljene s člani Zavoda Bob iz Slovenije, Centra za
mladinski aktivizem (CYA Krik) iz Makedonije in Prostovoljskega cente-
ra Istra iz Hrvaške (VCI). Raziskuje namreč, kako so udeleženci v projek-
tnem partnerstvu razumeli emancipacijsko in transformacijsko učenje v
okviru svojih organizacij ter kakšne (in če sploh) spremembe so bili de-
ležni zaradi svojega dela v organizaciji. Pri tem je posebna pozornost na-
menjena analizi sprememb, ki nastopijo v njihovih stališčih in vredno-
tah zaradi dela v svoji organizaciji. Kvalitativna raziskava s člani vseh treh
nevladnih organizacij je med drugim temeljila na fokusnih skupinah in
akcijskem raziskavanju ter izhajala iz najbolj prodornih znanstvenih del
iz področja emancipacijskega in transformacijskega učenja, kritične pi-
235