Page 208 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 208
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju

Rezultati
Podatke, ki smo jih pridobili, smo predstavili z deskriptivno statistiko, s
frekvencami oz. odstotki. Nekatere rezultate smo primerjali tudi po sta-
rostnih skupinah. Po Fullan in Hargreaves (1992: 123–128), ki sta učiteljevo
kariero definirala na faze in ji dodala časovno komponento, je večina uči-
teljev v zadnjih dveh fazah profesionalnega razvoja. Prva faza, ki jo ome-
njamo, je umirjenost in konzervativnost oz. zrela kariera. V tem obdobju
učitelj postopno izgublja entuziazem in energijo kompenzira s povečanim
občutkom zaupanja, pojavi se lahko grenkoba in zagrenjenost. Druga faza
je odmikanje oz. faza sproščenosti, faza konzervatizma, nestrinjanje s šol-
sko prakso, kjer je učitelj nezadovoljen z razvojem učencev, s starši (Ropar
in Moreti, 2013).

Strokovne delavce smo najprej povprašali o poznavanju možnosti fi-
nanciranja mobilnosti.

Slika 10: Poznavanje možnosti financiranja mobilnosti v tujino med zaposlenimi na OŠ
Tončke Čeč

Večina vprašanih, 85 %, slabo pozna možnosti financiranja mobilnosti
v tujino v okviru zaposlitve ali možnosti ne pozna. Le 14 % vprašanih stro-
kovnih delavcev je s takimi možnostmi seznanjeno. Informacije zaposleni
na šoli večinoma pridobivajo pri kolegih ali pri vodstvu, zgolj 21 % na sple-
tu, eden od vprašanih je za informacije izvedel po naključju. Ugotovitve ne
glede na starostno skupino so jasne, da večina slabo pozna možnosti finan-
ciranja mobilnosti v tujino. Učitelji, ki sodijo v drugo starostno skupino, pa

208
   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213