Page 205 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 205
Internacionalizacija šole doma in v tujini
ter zaznane ovire pri implementaciji
internacionalizacijskih aktivnosti
– primer OŠ Tončke Čeč

Ivana Majcen in Katarina Pajer Povh

Vsaka izmenjava v okviru programa Erasmus+ prinese bogate

življenjske izkušnje, tako strokovne kot osebne, prav tako pa je
tudi Evropa v treh desetletjih mobilnosti in sodelovanja prido-
bila odprto in podjetno generacijo devetih milijonov ljudi, ki da-
nes oblikujejo prihodnost naše družbe. (Evropska komisija, 2017).

Slovenija je vključena v mednarodno sodelovanje na vseh ravneh iz-
obraževanja, od predšolske vzgoje do visokega šolstva, in zajema tudi iz-
obraževanja odraslih. Razvojno-projektno sodelovanje in mobilnosti v
programu izobraževanja EU dajejo oporo izobraževalnim reformam v
Sloveniji. Dejavnosti vključujejo vse dejavnike, od posameznika do insti-
tucij, lokalne oblasti in nacionalno raven sistema. V programih mobilno-
sti vsako leto sodeluje okoli 1000 učiteljev in članov strokovnega osebja
(Eurydice, 2018).

Internacionalizacijo v sklopu VIZ delimo na internacionalizacijo
doma in v tujini. K internacionalizaciji doma sodijo tiste mednarodne de-
javnosti, ki niso mobilnost v tujino in potekajo izključno na šoli oziroma
v njenem lokalnem okolju. Tako se npr. na OŠ Tončke Čeč Trbovlje, katere
primer opisujemo v prispevku, izvajajo naslednje aktivnosti:

− Sodelovanje z organizacijami v lokalnem okolju, ki imajo med-
narodni doseg (Mladinski center Trbovlje, nevladne organizacije,

205
   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210