Page 206 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 206
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju

društva, podjetja v lokalnem okolju, Regionalna agencija Zasav-
je).
− Vključevanje mednarodnih pripravnikov v pouk (s pomočjo pro-
grama Erasmus+).
− Akreditacija za sodelovanje v projektu EVS prostovoljcev in ne-
posredno vključevanje EVS prostovoljcev v pouk oz. aktivnosti
šole.
− Vključenost v mrežo ANGLIA NETWORK EUROPE, preko ka-
tere se izvaja projekt Hi5!, ki omogoča mednarodne digitalne sti-
ke med učenci dveh držav.
− Vključenost v projekt Razvijamo medkulturnost kot novo obliko
sobivanja, ki krepi medkulturne kompetence otrok in učiteljev.
− Sodelovanje v prijavah strateških partnerstev – Erasmus+, KA2.
V sklopu internacionalizacije v tujini pa:

− Smo na OŠ Tončke Čeč, Trbovlje raziskovali pedagoške prakse
preko dveh mobilnosti, v okviru programov Erasmus+ in Norve-
škega finančnega mehanizma.

− Se je različnih mednarodnih aktivnosti in projektov v sklopu
e-twinninga samoiniciativno udeleževala šolska knjižničarka.
Sodelovanje v mednarodnih projektih programa EU pozitivno vpli-

va tako na šolo kot na delo učiteljev in učence/dijake. Po mnenju ravna-
teljev, ki so bili del Študije učinkov programa Vseživljenjsko učenje na
osnovno in srednješolsko izobraževanje z vidika nacionalnih prioritet
(Sentočnik, 2013), sodelovanje v mednarodnih projektih največ prinaša
šoli in učiteljem, po mnenju učiteljev pa šoli in učencem. Prav tako so se
pokazale povezave med spremenljivkami; in sicer vpliv na enem podro-
čju pozitivno vpliva tudi na drugo področje (ibid.). Največji zaznani pre-
miki so v izboljšani klimi organizacije, profesionalnem razvoju učiteljev
ter nekognitivnem vidiku učenja učencev. Šola se z mednarodnimi pro-
jekti spreminja v učečo se skupnost, ki je v današnjem hitro spreminjajo-
čem se svetu nujna za ohranjanje kakovosti izobraževanja (Erčulj, 2006,
v Pajnič et al., 2017).

Sodelovanje v mednarodnem projektu udeležence potisne v realno si-
tuacijo, v kateri se morajo tako sodelujoči otroci kot učitelji znajti v tujem
okolju, se prilagoditi načinu komuniciranja, naravi dela. Kljub temu da gre
običajno za kratkotrajne mobilnosti, te prinašajo dolgoročen učinek, verje-

206
   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211