Page 212 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2019. Digitalna knjižnica, Dissertationes 37
P. 212
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju
zitivna stališča in interes do mobilnosti, pomeni, da je potrebno delovati v
smeri spodbude in konkretnega vodenja.
Predpostavljamo, da so pogoji za vzpostavljanje več aktivnosti interna-
cionalizacije doma v šoli ustrezni, ugotavljamo pa, da je velika verjetnost,
da so podporne možnosti na šoli zastavljene neustrezno oz. jih je potrebno
dodatno raziskati ter potrditi predpostavke.
Na ravni šole bi lahko poskušali z naslednjimi ukrepi:
− Konkretno informiranje o priložnostih na pedagoških konferen-
cah in aktivih.
− Pobuda za organizacijo tečaja angleščine.
− Načrtovanje mobilnosti v večjih skupinah.
− Oblikovanje podpornega “tima” oz. projektne skupine za spodbu-
do pri načrtovanju in izvedbi mobilnosti.
Sklenemo lahko, da je področje internacionalizacije v tujini učiteljem
še neznana priložnost oz. možnost, katere pozitivni učinki pa so strokov-
nim delavcem poznani. Razmisliti bi bilo potrebno o načinu informira-
nja, se učiteljem približati neposredno v kolektivih, konkretno pomagati
pri pripravi prijavne dokumentacije, morda usposobiti in podpirati enega
strokovnega delavca v kolektivu, ki podporo pri mobilnostih multiplicira v
svojem kolektivu.
Vsekakor pa so ugotovitve te raziskave iztočnica za nadaljnje razisko-
vanje in posodabljanje trenutnih praks.
Literatura
Knight, Jane. Internationalization of Higher Education: New Directions, New
Challenges; 2005 iau Global Survey Report. Pariz: International Associa-
tion of Universities, 2006.
Pajnič, Neža, Andreja Lenc in Urška Šraj. »Razvoj evropskih programov sode-
lovanja na področju izobraževanja in usposabljanja ter učinki teh dejav-
nosti.« Vodenje v vzgoji in izobraževanju 15, št. 2 (2017): 135–158.
Ropar, Ivan in Melita Moretti. »Kako se z leti spreminja odnos učiteljev do ra-
zvoja kariere?« Mednarodno inovativno poslovanje 5, št. 2 (2013).
Sagadin, Janez. Poglavja iz metodologije pedagoškega raziskovanja. Ljubljana:
Zavod Republike Slovenije za šolstvo in šport, 1993.
212
zitivna stališča in interes do mobilnosti, pomeni, da je potrebno delovati v
smeri spodbude in konkretnega vodenja.
Predpostavljamo, da so pogoji za vzpostavljanje več aktivnosti interna-
cionalizacije doma v šoli ustrezni, ugotavljamo pa, da je velika verjetnost,
da so podporne možnosti na šoli zastavljene neustrezno oz. jih je potrebno
dodatno raziskati ter potrditi predpostavke.
Na ravni šole bi lahko poskušali z naslednjimi ukrepi:
− Konkretno informiranje o priložnostih na pedagoških konferen-
cah in aktivih.
− Pobuda za organizacijo tečaja angleščine.
− Načrtovanje mobilnosti v večjih skupinah.
− Oblikovanje podpornega “tima” oz. projektne skupine za spodbu-
do pri načrtovanju in izvedbi mobilnosti.
Sklenemo lahko, da je področje internacionalizacije v tujini učiteljem
še neznana priložnost oz. možnost, katere pozitivni učinki pa so strokov-
nim delavcem poznani. Razmisliti bi bilo potrebno o načinu informira-
nja, se učiteljem približati neposredno v kolektivih, konkretno pomagati
pri pripravi prijavne dokumentacije, morda usposobiti in podpirati enega
strokovnega delavca v kolektivu, ki podporo pri mobilnostih multiplicira v
svojem kolektivu.
Vsekakor pa so ugotovitve te raziskave iztočnica za nadaljnje razisko-
vanje in posodabljanje trenutnih praks.
Literatura
Knight, Jane. Internationalization of Higher Education: New Directions, New
Challenges; 2005 iau Global Survey Report. Pariz: International Associa-
tion of Universities, 2006.
Pajnič, Neža, Andreja Lenc in Urška Šraj. »Razvoj evropskih programov sode-
lovanja na področju izobraževanja in usposabljanja ter učinki teh dejav-
nosti.« Vodenje v vzgoji in izobraževanju 15, št. 2 (2017): 135–158.
Ropar, Ivan in Melita Moretti. »Kako se z leti spreminja odnos učiteljev do ra-
zvoja kariere?« Mednarodno inovativno poslovanje 5, št. 2 (2013).
Sagadin, Janez. Poglavja iz metodologije pedagoškega raziskovanja. Ljubljana:
Zavod Republike Slovenije za šolstvo in šport, 1993.
212