Page 137 - Marjan Šimenc, Prispevki k didaktiki filozofije/etike. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 36
P. 137
Povzetek

Monografija prinaša prispevke k didaktiki filozofije/etike. Prvi del se po-

sveča didaktiki filozofije, drugi pa vprašanjem, povezanim s poučevanjem
etike. V prvem poglavju avtor razvije niz podvojitev, da bi opredelil speci-
fiko didaktike filozofije. Prva podvojitev zadeva razliko med sistematizi-
rajočo in avtorsko didaktiko filozofije. Druga dvojnost, razlikovanje med
šolsko in filozofsko didaktiko filozofije, izhaja iz njenega mesta v šolskem
sistemu: na eni strani didaktika posameznega predmeta odgovarja na for-
malne zahteve sistema edukacije, po drugi strani pa je didaktika povezana
z refleksijo poučevanja. Pri refleksiji lastne prakse pa učitelji filozofije niso
vezani na institucionalne okoliščine poučevanja, temveč svojo prakso mis-
lijo iz zornega kota filozofije. Iz perspektive pedagogike interupcije pa sledi
še ena dvojnost didaktik filozofije: didaktike, ki skrbi za gladek potek dela v
razredu, in didaktike, ki odpira prostor spraševanja. Prvi bi lahko rekli di-
daktika spraševanja, drugi pa didaktika interrupcije.

V nadaljevanju besedilo reflektira niz specifičnih vsebinskih vprašanj
na področju didaktike filozofije, omenimo naj samo enega. Monografija
razvija razumevanje branja filozofskega besedila kot pisanja lastnega bese-
dila oziroma dialogizacija prvotnega besedila. Ta dialog osredotočen na
zgradbo vprašanj, odgovorov oziroma stališč in argumentov, kar je bistve-
no za filozofsko besedilo. Študij primarnih virov bralca vabi k soočenju z
avtorjem, a tudi s samim sabo, z lastnimi stališči in sposobnostmi, tako da
se pri branju izgubi varna distanca zgolj opazovalca: knjiga terja, da bralec

137
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142