Page 257 - Igor Ž. Žagar, Janja Žmavc in Barbara Domajnko. ?? »Učitelj kot retorik«: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 35.
P. 257
med napakami in še več napakami v sklepanju in argumentaciji

Kadarkoli sodimo, ne le, ali je nekaj resnično ali neresnično, ampak
tudi, ali je nekaj napačno oz. nepravilna poteza v sklepanju in argumentaci-
ji, moramo torej upoštevati okoliščine, občinstvo, smotre sporočanja (in s tem
povezano argumentacijo) ter namere sporočevalca. In ko to storimo, mora-
mo upoštevati tudi naslednje:

»Kadar je treba upoštevati dve ali več strani, je lahko argument za
različne posameznike in skupine sprejemljiv v različnih stopnjah
in dialektično ocenjevanje lahko poteka na drugačni podlagi, gle-
de na to, katero stran ali skupino imamo v mislih; ampak spet«
(Hamblin, 1970/2004: 242, poudarili avtorji)
je izbira argumentov, meril in sprejemljivosti njihove uporabe zato vedno
stvar, o kateri lahko odločijo le stranke, ki sodelujejo v argumentirani raz-
pravi, glede na njihovo védenje v času razprave, okoliščine, v katerih pote-
ka razprava, občinstvo, ki je povezano z razpravo, namene in smotre, ki jih
imajo stranke v razpravi. In ker te razprave potekajo v naravnih jezikih, v
konkretnih okoliščinah in v določenih časih, logika kot umetni sistem ne
more zares pomagati.

257
   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262