Page 223 - Igor Ž. Žagar, Janja Žmavc in Barbara Domajnko. ?? »Učitelj kot retorik«: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 35.
P. 223
izualni argumentaciji: multimodalnost kot sestavljeni pomen in sestavljene izjave

in še veliko drugih.
Toda Groarke dvome glede fotografije precej hitro razblini z naslednjo

razlago (prevod in vsi poudarki celotnega besedila, ki bo sledilo, so naši):

»Vzemimo razpravo, ki jo je spodbudilo moje odkritje nenavad-
nega sadeža med veslanjem s kajakom po reki Detroit. Ko je moj
opis (»nič znanega; buškasta rumena lupina«) sprožil razpravo in
konkurirajoče hipoteze o vrsti sadeža, sem se vrnil in posnel foto-
grafiji, ki sta objavljeni spodaj. Na podlagi teh fotografij je bil sadež
hitro prepoznan kot plod kruhovca.« (Groarke, 2013: 34– 35)

Pravi okvir je torej tisti, ki smo ga navedli najprej: predstavitev oz. pri-
kaz sadeža nenavadnega videza. Groarke takole rekonstruira zadevni argu-
ment (pravzaprav proces od argumenta(-ov) do zaključka):

»Argument, iz katerega sem izpeljal ta sklep, je primerjava foto-
grafij, ki sem jih posnel, s podobnimi fotografijami, ki sem jih našel
v enciklopedičnih geslih o kruhovcu. Sklepanje bi lahko povzeli ta-
kole: 'Sadež je plod kruhovca, ker so te fotografije podobne stan-
dardnim fotografijam plodov kruhovca.' Ampak to je le besedna
parafraza. Dejansko sklepanje – kar nekoga prepriča v zaključek –
je videnje nabora zadevnih fotografij. Z uporabo variante standar-
dnih diagramskih tehnik za analizo argumentov lahko strukturo
argumenta prikažemo takole:

F1 + F2

 





Z

kjer je Z zaključek, da je sadež kos ploda kruhovca, F1 je nabor fo-
tografij, ki sem jih naredil, F2 pa so značilne fotografije plodov
kruhovca, s katerimi sem jih primerjal.« (Groarke, 2013: 36)

Ampak ali (naj) sklepanje resnično tvori zgolj »gledanje nabora za-
devnih fotografij«? Je samo gledanje in vizualno primerjanje fotografij iz
različnih virov res dovolj za utemeljen, upravičen zaključek (o tem vpra-
šanju)? Navsezadnje pa ne smemo preslišati Groarkejeve opombe, da je bil
»na podlagi teh fotografij sadež nemudoma prepoznan kot plod kruhovca«

223
   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228