Page 222 - Igor Ž. Žagar, Janja Žmavc in Barbara Domajnko. ?? »Učitelj kot retorik«: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 35.
P. 222
»učitelj kot retorik«: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza
To je razlog, zakaj se mora vizualna argumentacija bolj osrediniti na
različne možne vstopne in izstopne točke pri reprezentaciji podatkov ter in-
terpretaciji hipotetičnih vizualnih argumentov. Kot na nekakšno študijo pri-
mera – da bi izpostavili možne zagate in slepe ulice vizualne argumentacije
– se bomo osredinili na nedavni Groarkejev predlog o rekonstrukciji vizu-
alnih argumentov, kot ga je predstavil in konceptualiziral v že omenjenem
članku The Elements of Argument: Six Steps to a Thick Theory (2013).
To je fotografija, ki jo je Groarke uporabil za izhodišče:
Slika 9: Sadež, najden v reki Detroit I
Če vzamemo fotografijo na sliki 11 samo po sebi – tako, kot je (kot jo
vidimo prima facie) –, brez vsakršne predhodne verbalne razlage, in če ni-
česar ne vemo o morebitnih kontekstih, bi bila lahko fotografija postavlje-
na v več različnih okvirov. Npr.:
1) predstavitev oz. prikaz nenavadnega sadeža;
2) priprava prigrizka (ali katerega drugega obroka);
3) prikaz oz. predstavitev novega noža;
4) prikaz oz. predstavitev ostrega oz. močnega noža;
5) prikaz zaščitnih rokavic ali kako so videti zaščitne rokavice oz.
kako jih uporabljamo;
6) opozorilo, da je treba ob uporabi noža nositi zaščitne rokavice
(prikaz varnostnega postopka),
222
To je razlog, zakaj se mora vizualna argumentacija bolj osrediniti na
različne možne vstopne in izstopne točke pri reprezentaciji podatkov ter in-
terpretaciji hipotetičnih vizualnih argumentov. Kot na nekakšno študijo pri-
mera – da bi izpostavili možne zagate in slepe ulice vizualne argumentacije
– se bomo osredinili na nedavni Groarkejev predlog o rekonstrukciji vizu-
alnih argumentov, kot ga je predstavil in konceptualiziral v že omenjenem
članku The Elements of Argument: Six Steps to a Thick Theory (2013).
To je fotografija, ki jo je Groarke uporabil za izhodišče:
Slika 9: Sadež, najden v reki Detroit I
Če vzamemo fotografijo na sliki 11 samo po sebi – tako, kot je (kot jo
vidimo prima facie) –, brez vsakršne predhodne verbalne razlage, in če ni-
česar ne vemo o morebitnih kontekstih, bi bila lahko fotografija postavlje-
na v več različnih okvirov. Npr.:
1) predstavitev oz. prikaz nenavadnega sadeža;
2) priprava prigrizka (ali katerega drugega obroka);
3) prikaz oz. predstavitev novega noža;
4) prikaz oz. predstavitev ostrega oz. močnega noža;
5) prikaz zaščitnih rokavic ali kako so videti zaščitne rokavice oz.
kako jih uporabljamo;
6) opozorilo, da je treba ob uporabi noža nositi zaščitne rokavice
(prikaz varnostnega postopka),
222