Page 95 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 95
zemljevid učenja in poučevanja

besede pa se nanašajo oziroma opisujejo bodoče stanje, v katerega želimo
(ali ne želimo) s pomočjo dejavnosti preoblikovati to ali ono obliko mate-
rije, torej virov. V nadaljevanju našega opisa Zemljevida učenja in poučeva-
nja bomo prve, ki opisujejo že vzpostavljene razmisleke, poimenovali cilji
in druge, ki zrejo v bodočnost, ideje – nekatere izmed njih so že izobliko-
vane, druge pa se še nahajajo v polju osebnega ali celo kolektivnega neza-
vednega … Pomembna razlika med cilji in idejami se torej nahaja v časov-
ni sestavini našega bivanja.4

Trodimenzionalna podoba Zemljevida učenja in poučevanja
Čisto na kratko pa vendar predstavimo še nekaj natančnejši model Zemlje-
vida učenja in poučevanja. Čeprav se Slika 5 (Beuermann, 2016b: 321) pred
vašimi očmi, na ekranu ali papirju, še vedno nahaja v dvodimenzionalni
podobi, pa boste ob njej nekaj lažje uporabili svojo domišljijo, ki vam bo
pomagala začutiti prostorske značilnosti tega zemljevida.

Slika 5: Prostorski model Zemljevida učenja in poučevanja

4 Na tem področju je mogoče najti tudi druge miselne sestavine, toda za naše name-
ne se bomo samo-omejili le na dogajanja na šolskem polju – in se torej z izbiro opi-
sov cilji in ideje osredotočili samo na plast zemljevida, ki razkriva bistvene elemen-
te učenja in poučevanja.
95
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100