Page 94 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 94
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju

Dvodimenzionalna podoba Zemljevida učenja in poučevanja
Pri prikazu Zemljevida učenja in poučevanja bomo najprej uporabili neka-
tere poenostavitve, ki nam bodo omogočile kar največjo jasnost in nazor-
nost (Beuermann, 2011 in Beuermann, 2016b: 317–338). Namreč: pri obli-
kovanju zemljevida običajno preslikamo resnični trodimenzionalni svet v
njegovo dvodimenzionalno podobo – takšno nato opazujemo v slikovnih
prikazih na šolskih tablah, zvezkih, računalniških ekranih ali pač na tele-
fonskem zemljevidu pokrajine, kjer nas navigacija vodi od točke A do točke
B. Če torej elemente Zemljevida učenja in poučevanja razpostavimo na dve
razsežnosti, dobimo podobo, ki je predstavljena na Sliki 4.

Slika 4: Zemljevid učenja in poučevanja
Opišimo vsebino in lastnosti področij na Sliki 4 predstavljenega Ze-

mljevida učenja in poučevanja. Na spodnji del so umeščene materialne se-
stavine sveta, ki nas obdaja in vidimo, da se na desni strani nahajajo viri:
materialni ali pa človeški. Če materialnih virov v spremembo položaja ali
hitrosti gibanja v prostoru ne spodbudijo zunanji vplivi, utegnejo na svo-
jem mestu nepremično »stati inu obstati«3 na dolge čase ali se pač v tej ali
oni vedno enaki hitrosti gibati skozi prostorske in časovne razsežnosti. Le
energija, v tej ali oni obliki, lahko izzove dejavnosti in vpliva na spremem-
bo hitrosti gibanja virov skozi prostor in čas.

Na zgornji del Zemljevida učenja in poučevanja so umeščeni miselni
prostori našega bivanja. Nekatere misli ali besede iz tega polja kar najbolj
natančno opisujejo obstoječe elemente iz materialne ravni, druge misli ali

3 Primož Trubar, http://www.drustvo-primoztrubar.si/sl/drustvo (23. 1. 2018).
94
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99