Page 91 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 91
zemljevid učenja in poučevanja

Slika 2: Čustva, ki se razporedijo v tri skupine (Beuermann, 2008: 224)
Pogled na oblikovane pomenske skupine

Na Sliki 2 je predstavljen primer razporeditve besed v skupine; najprej si
oglejmo, kako se med sabo povezujejo različna čustva.

Prav hitro lahko ugledamo pomembne skupne lastnosti znotraj posa-
meznih skupin.

V prvem sklopu prepoznamo moč in energijo, ki ga naseljuje, včasih
v pozitivni in mnogokrat v negativni obliki. Na Sliki 2 je označen z izra-
zi: vojaška, slavnostna, jezna, močna in razburjena. Naslednja skupina vse-
buje povsem drugačno vzdušje, pomen oziroma sporočilo. Tukaj se naha-
jajo stvari, ki so na ta ali oni način povezane z veseljem oziroma prijetnimi
čustvi; opisane so z izrazi: vesela, radostna, prijetna in lahkotna. Opazimo
lahko še, da sta prvi dve skupini med sabo tesneje povezani, tretja skupina
pa v statistični analizi zavzame bolj oddaljeno mesto. V njej se nahajajo be-
sede, ki so značilne po svoji nepremičnosti ali celo negibnosti: zasanjana,
umirjena, žalostna, utrujena in resna.

Pravkar opravljeni razmislek sedaj za dobro mero razširimo še z nekaj
večjim naborom besed in si na Sliki 3 oglejmo, kako se na pravkar izobliko-
vana polja umeščajo te ali one svobodne asociacije. Čeprav so se igralci za-
menjali, je okvir zgodbe še vedno mogoče jasno prepoznati.

91
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96