Page 93 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 93
zemljevid učenja in poučevanja

Od splošnega zemljevida do Zemljevida učenja in poučevanja
Tri skupine besed torej izčrpno napolnjujejo celotno področje splošnega
zemljevida – vsako besedo je mogoče uvrstiti v enega od treh prostorov in
vsak prostor se v obratni smeri nedvoumno povezuje s to ali ono besedo.
Oglejmo si, kako se prepoznana trojna razdelitev prostora odraža na posa-
meznih področjih našega življenja.

Trojna razdelitev prostora na splošnem zemljevidu
Na različnih področjih sveta ali človekovega bivanja je mogoče najti not-
ranje tridelne razdelitve: med materijo in energijo je umeščen prostor za
svetlobo, mati in oče imata med sabo otroka, med lovci in nabiralci pa naj-
demo tudi raziskovalce (ustvarjalce!). V prikazani srednji stolpec je vedno
umeščeno vse tisto najbolj občutljivo: svetloba, ideja, otrok, raziskovalec …
in tudi nasploh vsaka ustvarjalnost potrebuje varen prostor za svoj razvoj.
Tabela 6: Tri polja različnih področjih sveta, ki nas obdaja (Beuermann, 2016a: 22)

Poimenovanje področij Zemljevida učenja in poučevanja
Glede na poprej predstavljene pomenske obsege posameznih polj, ki so opi-
sana v Tabeli 6, lahko pričakujemo, da se bo tudi na področju šolskega polja
prikazala sorodna razdelitev in sestavila celovito podobo šolskega Zemlje-
vida učenja in poučevanja. Takole, pa jo imamo!
Tabela 7: Elementi Zemljevida učenja in poučevanja

Nekaj malega smo že spregovorili o značilnostih teh treh skupin, sedaj
pa si postavimo še vprašanje, kakšni so njihovi medsebojni odnosi.

93
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98