Page 87 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 87
Zemljevid učenja in poučevanja

Dimitrij Beuermann

Izhodišča za načrtovanje in izvajanje potovanja po Zemljevidu

V učenja in poučevanja
članku bomo predstavili (i)  oblikovanje Zemljevida učenja in pouče-
vanja, ki je sestavljen iz treh področij, nato bomo opredelili (ii) dve glavni
smeri potovanja po tem zemljevidu, zatem predlagali (iii) nabor štirih kaži-
potov, ki v ključnih točkah usmerjajo naše potovanje in na koncu oblikova-
li še razmislek o (iv) nadaljnjem razvoju javne šole, v katerem bomo poto-
vanje po Zemljevidu učenja in poučevanja postavili v funkcijo oblikovanja
odgovorov in rešitev na izzive spreminjajoče se družbe.

Tri področja Zemljevida učenja in poučevanja
Nedavna raziskava (Beuermann, 2008) je pokazala, da je mogoče elemente
sveta, ki nas obdaja, v vsakem primeru razdeliti na tri jasno ločena, a hkra-
ti med sabo neločljivo povezana področja. Takšen zemljevid je skladen tudi
s telesno, čustveno in miselno podobo človeka.

V fizičnem, materialnem svetu, je mogoče opazovati to ali ono obliko
materije (v nadaljevanju jo bomo imenovali viri), ki jo na ta ali oni način
premikajo ali preoblikujejo vplivi energije (to področje bomo v nadaljeva-
nju imenovali dejavnosti).

V človekovem miselnem svetu predstavljajo mnoge besede zgolj nepo-
sredni odraz materialne resničnosti, toda hkrati znamo opredeliti tudi poj-
me, ki se v materialnem svetu sploh ne pojavijo. Še več: naša miselna pod-

87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92