Page 290 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 290
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju

rajo v praksi. Pri takem pristopu načrtovalci kurikula v sodelovanju z uči-
telji razvijajo in postavljajo konceptualne rešitve, vpeljevanje novosti v pra-
kso pa gre po modelu, pri katerem gresta razvoj in implementacija sočasno.
V letu 2006 se je v Sloveniji začela posodobitev kurikula oz. učnih načr-
tov po celotni vertikali (Smernice, 2007), od osnovne šole do gimnazije kot
nadgradnja kurikularne prenove iz leta 1998. Posodobitev je sledila ugoto-
vitvam domačih in mednarodnih raziskav, spremljavi pouka oz. šolski pra-
ksi. Analize so pokazale, da je treba med drugim posodobiti tako cilje in
vsebine kot tudi didaktične pristope učenja in poučevanja.
Ravno zaradi slabosti, ki preprečujejo preusmeritev od poučevanja k uče-
nju, smo se odločili izvesti raziskavo, v kateri smo vpeljali spremembo na
podlagi akcijskega raziskovanja v obliki eksperimenta. Šlo je za proces, v
katerem so učiteljice raziskovale svoja prepričanja, doživljanja in ravnanja
v razredu in tako vplivale na razmišljanje, ravnanje in doživljanje učencev,
sodelujočih v raziskavi. Akcijsko raziskovanje je vplivalo na profesional-
ni razvoj in rast učiteljic, saj jih je spodbudil h kritični refleksiji oziroma k
ozaveščanju in preverjanju utemeljenosti sistemov prepričanj in vrednot.
Na ta način so učiteljice oblikovale ustreznejše strategije za reševanje nasta-
lih problemov, hkrati pa so sistematično spremljale učinke vpeljanih spre-
memb, s čimer so dobile trdno podlago za nadaljnje delovanje.
Ključne besede: osnovna šola, 1. triletje, pouk matematike, vpeljava spre-
membe, aktivne metode dela.

From teaching to learning mathematics using active
methods of work
Modern curricular theories state (Schollaert, 2006) that modernizing the
curriculum i.e. introducing the changes in the learning process can be su-
ccessful only if the development and implementation proceed together
with the teachers and if the novelties are regularly tested in practice. Wit-
hin such approach, the planners of the curriculum developed and set con-
ceptual solutions in the cooperation with the teachers. Introducing novel-
ties in the practice is in accordance with the model where the development
and the implementation are simultaneous.
In the year 2006, the modernization of the curriculum i.e. lesson plans
started in Slovenia within the entire vertical (Smernice, 2007), from the ele-
mentary school to the general high school, as an upgrade of the curricular
reformation of the year 1998. Modernization followed the ascertainments
of the domestic and the international research, following the lessons, and
the school practice. The analyses showed that, among others, goals, con-

290
   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295