Page 216 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 216
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju

Tabela 24: Najbolj pereče tematike po izboru staršev z območja aktiva ljubljanskih
osnovnih šol (Anketa, 2017)

Zap. št. Identificirane tematike Št. mnenj*
Medvrstniško nasilje, mobing, nekultiviranost, problem vključevanja »ne-
1 ukrotljivih« učencev, pogosto povezanih z odločbami in neuresničeva- 12
njem načela inkluzije, disciplina
2 Problem ocenjevanja (predlog opustitve ocen), priprave testov, preverjanj, 8
3 problem šolskih ocen nasploh (neprimerljivost med regijami) 7
4 Problematika domačih nalog – opustitev ali obveza 6
Preobremenjenost otrok z učnimi opravili v šoli in doma ob obiskovanju
5 prevelike količine dodatnih dejavnosti 5
6 Prehrana – kakovost in vrsta hrane, potreba po lokalno pridelani hrani in 5
sproti pripravljeni, neinstantni – poenotenje za celotno državo
7 Problem vpisnih meril, sprejemni izpiti 5
Šola bi morala biti priprava na življenje, omejitev števila predmetov, re-
8 konstrukcija kurikula, zmanjšanje vsebin, prepustitev odločanja učiteljem 4
za izbiro življenjskih vsebin, ne abstraktno teoretičnih, uvedba medpred-
9 metnosti 4
10 Odprtost komunikacije in objava mejling list ter zapisnikov na šolskih 4
11 spletnih straneh tako za svete staršev, svete šol, kot za druge organe, kate- 4
12 rih informacije so relevantne za starše 4
13 Prevelika uporaba IKT, premalo kreativnih pristopov k poučevanju 3
14 Primanjkljaj gibanja med poukom in poučevanja na prostem 3
Problem PP vključno z nedelovanjem sistema »odbiranja nadarjenih«
15 Problem prevelikega števila predmetov 3
delovanje sveta šole in drugih organov s predstavniki staršev
16 Problem slabe pripravljenosti šol in učiteljev na odzivanje na nove situacije 3
17 (npr. psiho-fiziološke, anksioznost, anoreksija … in družbene spremembe) 3
Problem ustreznosti pristopov učiteljev pri delu z zelo različnimi učenci –
18 problem normativov 3
Problem vključevanja staršev v šolski proces in izgovarjanje na strokov-
19 nost (s strani ravnateljskega zbora) 2
Učna gradiva – so majhne potrebe po njih in so po previsoki ceni
20 Vprašanja reda in discipline med poukom ter problematika vzgojnih 2
ukrepov – zakaj ni poenotenja po državi, zakaj šole »solirajo« pri vzgojnih
21 načrtih in odkrivajo toplo vodo … 2
22 Avtoriteta učiteljem, da lahko izključijo otroka, če preveč moti pouk 2
Neaktivnost in nezainteresiranost velike večine staršev pri šolskih vpraša-
njih, hkrati pa se starše dojema kot nekoga, ki vdira v šolski prostor, hkrati
pa se ga uporablja kot ščit za uveljavljanje zelo različnih (nad)standardov
Poenotenje vsebine izbora učnih gradiv po Sloveniji
Pretirana birokracija in rigidnost sistema

216
   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221