Page 216 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 216
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju
Tabela 24: Najbolj pereče tematike po izboru staršev z območja aktiva ljubljanskih
osnovnih šol (Anketa, 2017)
Zap. št. Identificirane tematike Št. mnenj*
Medvrstniško nasilje, mobing, nekultiviranost, problem vključevanja »ne-
1 ukrotljivih« učencev, pogosto povezanih z odločbami in neuresničeva- 12
njem načela inkluzije, disciplina
2 Problem ocenjevanja (predlog opustitve ocen), priprave testov, preverjanj, 8
3 problem šolskih ocen nasploh (neprimerljivost med regijami) 7
4 Problematika domačih nalog – opustitev ali obveza 6
Preobremenjenost otrok z učnimi opravili v šoli in doma ob obiskovanju
5 prevelike količine dodatnih dejavnosti 5
6 Prehrana – kakovost in vrsta hrane, potreba po lokalno pridelani hrani in 5
sproti pripravljeni, neinstantni – poenotenje za celotno državo
7 Problem vpisnih meril, sprejemni izpiti 5
Šola bi morala biti priprava na življenje, omejitev števila predmetov, re-
8 konstrukcija kurikula, zmanjšanje vsebin, prepustitev odločanja učiteljem 4
za izbiro življenjskih vsebin, ne abstraktno teoretičnih, uvedba medpred-
9 metnosti 4
10 Odprtost komunikacije in objava mejling list ter zapisnikov na šolskih 4
11 spletnih straneh tako za svete staršev, svete šol, kot za druge organe, kate- 4
12 rih informacije so relevantne za starše 4
13 Prevelika uporaba IKT, premalo kreativnih pristopov k poučevanju 3
14 Primanjkljaj gibanja med poukom in poučevanja na prostem 3
Problem PP vključno z nedelovanjem sistema »odbiranja nadarjenih«
15 Problem prevelikega števila predmetov 3
delovanje sveta šole in drugih organov s predstavniki staršev
16 Problem slabe pripravljenosti šol in učiteljev na odzivanje na nove situacije 3
17 (npr. psiho-fiziološke, anksioznost, anoreksija … in družbene spremembe) 3
Problem ustreznosti pristopov učiteljev pri delu z zelo različnimi učenci –
18 problem normativov 3
Problem vključevanja staršev v šolski proces in izgovarjanje na strokov-
19 nost (s strani ravnateljskega zbora) 2
Učna gradiva – so majhne potrebe po njih in so po previsoki ceni
20 Vprašanja reda in discipline med poukom ter problematika vzgojnih 2
ukrepov – zakaj ni poenotenja po državi, zakaj šole »solirajo« pri vzgojnih
21 načrtih in odkrivajo toplo vodo … 2
22 Avtoriteta učiteljem, da lahko izključijo otroka, če preveč moti pouk 2
Neaktivnost in nezainteresiranost velike večine staršev pri šolskih vpraša-
njih, hkrati pa se starše dojema kot nekoga, ki vdira v šolski prostor, hkrati
pa se ga uporablja kot ščit za uveljavljanje zelo različnih (nad)standardov
Poenotenje vsebine izbora učnih gradiv po Sloveniji
Pretirana birokracija in rigidnost sistema
216
Tabela 24: Najbolj pereče tematike po izboru staršev z območja aktiva ljubljanskih
osnovnih šol (Anketa, 2017)
Zap. št. Identificirane tematike Št. mnenj*
Medvrstniško nasilje, mobing, nekultiviranost, problem vključevanja »ne-
1 ukrotljivih« učencev, pogosto povezanih z odločbami in neuresničeva- 12
njem načela inkluzije, disciplina
2 Problem ocenjevanja (predlog opustitve ocen), priprave testov, preverjanj, 8
3 problem šolskih ocen nasploh (neprimerljivost med regijami) 7
4 Problematika domačih nalog – opustitev ali obveza 6
Preobremenjenost otrok z učnimi opravili v šoli in doma ob obiskovanju
5 prevelike količine dodatnih dejavnosti 5
6 Prehrana – kakovost in vrsta hrane, potreba po lokalno pridelani hrani in 5
sproti pripravljeni, neinstantni – poenotenje za celotno državo
7 Problem vpisnih meril, sprejemni izpiti 5
Šola bi morala biti priprava na življenje, omejitev števila predmetov, re-
8 konstrukcija kurikula, zmanjšanje vsebin, prepustitev odločanja učiteljem 4
za izbiro življenjskih vsebin, ne abstraktno teoretičnih, uvedba medpred-
9 metnosti 4
10 Odprtost komunikacije in objava mejling list ter zapisnikov na šolskih 4
11 spletnih straneh tako za svete staršev, svete šol, kot za druge organe, kate- 4
12 rih informacije so relevantne za starše 4
13 Prevelika uporaba IKT, premalo kreativnih pristopov k poučevanju 3
14 Primanjkljaj gibanja med poukom in poučevanja na prostem 3
Problem PP vključno z nedelovanjem sistema »odbiranja nadarjenih«
15 Problem prevelikega števila predmetov 3
delovanje sveta šole in drugih organov s predstavniki staršev
16 Problem slabe pripravljenosti šol in učiteljev na odzivanje na nove situacije 3
17 (npr. psiho-fiziološke, anksioznost, anoreksija … in družbene spremembe) 3
Problem ustreznosti pristopov učiteljev pri delu z zelo različnimi učenci –
18 problem normativov 3
Problem vključevanja staršev v šolski proces in izgovarjanje na strokov-
19 nost (s strani ravnateljskega zbora) 2
Učna gradiva – so majhne potrebe po njih in so po previsoki ceni
20 Vprašanja reda in discipline med poukom ter problematika vzgojnih 2
ukrepov – zakaj ni poenotenja po državi, zakaj šole »solirajo« pri vzgojnih
21 načrtih in odkrivajo toplo vodo … 2
22 Avtoriteta učiteljem, da lahko izključijo otroka, če preveč moti pouk 2
Neaktivnost in nezainteresiranost velike večine staršev pri šolskih vpraša-
njih, hkrati pa se starše dojema kot nekoga, ki vdira v šolski prostor, hkrati
pa se ga uporablja kot ščit za uveljavljanje zelo različnih (nad)standardov
Poenotenje vsebine izbora učnih gradiv po Sloveniji
Pretirana birokracija in rigidnost sistema
216