Page 189 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 189
Pouk zgodovine in medijska družba
v projektu E-Story

Darko Štrajn, Sabina Autor, Tina Šešerko

Uvod

P Okvir projekta
rojekt z naslovom E-Story v shemi »Erasmus+« smo začeli izvajati jese-
ni l. 2015 in ga bomo predvidoma dokončali jeseni l. 2018. Poleg vodilne-
ga Istituta Parri iz Bologne, v projektu sodelujemo predstavniki še šestih
držav: Nizozemske, Madžarske, Poljske, Španije, Anglije in seveda Slove-
nije. Omenjeni inštitut se je s problematiko medijev in pouka zgodovine v
različnih raziskavah ukvarjal tudi pred začetkom dela na projektu, o kate-
rem govorimo tukaj. Tudi v drugih sodelujočih državah je bila ta problema-
tika že navzoča v raziskovanju, v šolskih praksah in tudi v javnih diskurzih.
Sedanji projekt E-Story pa pomeni korak k sistematičnemu združevanju te-
orije (digitalnih) medijev, pedagogike in povezovanja teoretskih dognanj
ter praks poučevanja zgodovine predvsem v srednjih šolah. Projekt je zato
osrediščen s tremi poglavitnimi »intelektualnimi izdelki« (intellectual ou-
tputs), kot bi rekli v žargonu, ki ga generirajo potrebe sporazumevanja med
partnerji v EU. Observatorij, ki ga izvajamo v projektu v vsakem od treh
let, vsebuje pregled in analizo navzočnosti tematike zgodovine v nacional-
nih televizijskih programih in na internetu. Drugi del projekta se nana-
ša na »digitalno učno okolje«, kar je pravzaprav osrednja tema projekta, ki
med drugim temelji na izvedbi »digitalne delavnice« z »učitelji učiteljev«
(teacher trainers); končno pa bo projekt prinesel še pregled možnih digital-
nih virov. Vsi trije »intelektualni izdelki« so predstavljeni na spletni strani

189
   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194