Page 84 - Štrajn, Darko. 2018. Vzgoja družbe. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 84
Vzgoja družbe
testiranju, ki zajame vse učence vseh državnih javnih šol, rezultati pa po-
tem ne vplivajo samo na razvrščanje učencev, ampak vplivajo na obstoj po-
sameznih šol, precej strokovnjakov nasprotuje. »Trdil bom, da je sicer ne-
kaj testiranja povsem legitimnega, sedanje prakse testiranj z visokimi za-
stavki pa so nasprotni našim najbolj ubranljivim vzgojno-izobraževalnim
smotrom.«18 Mednarodne raziskave, o katerih tu govorimo, torej pomeni-
jo »nekaj tistega legitimnega testiranja«, ki shemo družbe znanja uvelja-
vlja v globalnem okviru. Raznolike kulturno utemeljene reakcije so razu-
mljive in, ne nazadnje, prispevajo k iznajdbi novih prijemov v šolski poli-
tiki in raziskovanju. Čeprav – kot smo opozorili v tem besedilu – ni lah-
ko najti »povratne zanke« od pridobljenih ugotovitev do konceptov za
npr. izboljšanje rezultatov do naslednjega testiranja ali za spremembo posa-
meznih izobraževalnih pristopov, pa je velikanski prispevek teh raziskav v
tem, da nazorno postavi problem »povratne zanke« in nas prisili k artiku-
liranju teoretskih odgovorov. Le-ti seveda nikoli ne morejo biti dovolj pre-
cizni in nazorni, vendar pa je gotovo, da poganjajo poglavitni agregat refle-
ksivne družbe, vzgojo in izobraževanje.
18 Harvey Siegel, High stakes testing, educational aims and ideals, and responsible assessment,
Theory and Research in Education Vol. 2, št. 3 (November 2004), 219.
testiranju, ki zajame vse učence vseh državnih javnih šol, rezultati pa po-
tem ne vplivajo samo na razvrščanje učencev, ampak vplivajo na obstoj po-
sameznih šol, precej strokovnjakov nasprotuje. »Trdil bom, da je sicer ne-
kaj testiranja povsem legitimnega, sedanje prakse testiranj z visokimi za-
stavki pa so nasprotni našim najbolj ubranljivim vzgojno-izobraževalnim
smotrom.«18 Mednarodne raziskave, o katerih tu govorimo, torej pomeni-
jo »nekaj tistega legitimnega testiranja«, ki shemo družbe znanja uvelja-
vlja v globalnem okviru. Raznolike kulturno utemeljene reakcije so razu-
mljive in, ne nazadnje, prispevajo k iznajdbi novih prijemov v šolski poli-
tiki in raziskovanju. Čeprav – kot smo opozorili v tem besedilu – ni lah-
ko najti »povratne zanke« od pridobljenih ugotovitev do konceptov za
npr. izboljšanje rezultatov do naslednjega testiranja ali za spremembo posa-
meznih izobraževalnih pristopov, pa je velikanski prispevek teh raziskav v
tem, da nazorno postavi problem »povratne zanke« in nas prisili k artiku-
liranju teoretskih odgovorov. Le-ti seveda nikoli ne morejo biti dovolj pre-
cizni in nazorni, vendar pa je gotovo, da poganjajo poglavitni agregat refle-
ksivne družbe, vzgojo in izobraževanje.
18 Harvey Siegel, High stakes testing, educational aims and ideals, and responsible assessment,
Theory and Research in Education Vol. 2, št. 3 (November 2004), 219.