Page 147 - Štrajn, Darko. 2018. Vzgoja družbe. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 147
oja 145
pogleda

VFranciji sta 14. decembra 2000 takratna ministrica za kulturo in
komunikacijo Catherine Tasca ter takratni minister za vzgojo in
izobraževanje Jack Lang objavila načrt »film v šoli« (Cinéma à l‘ école).1
Načrt se je vpisal v širši okvir razvijanja umetnostne in kulturne vzgoje v
otroških vrtcih, osnovnih in srednjih šolah. V petletnem obdobju naj bi
potemtakem v francoskem šolstvu pripravili nove programe te vzgoje, pre-
novili naj bi srednješolske programe, opravili naj bi posebna izobraževanja
učiteljev in vzpostavili partnerska razmerja med svetom umetnosti ter sve-
tom vzgoje in izobraževanja. Izvajanje načrta se je začelo leta 2001in ta-
krat sta oba ministra – kot je razvidno iz različnih sporočil za javnost – po-
udarila, da se glede umetnostne in kulturne vzgoje načrt naslanja na dote-
danje izkušnje in pravzaprav zagotavlja kontinuiteto tovrstnega izobraže-
vanja. Cilj načrta »film v šoli« je bil formuliran dokaj enostavno kot po-
sredovanje osnovne kulture filma kot umetnosti. Do tega »enostavnega«
cilja pa vodi epistemološko, pedagoško in organizacijsko dokaj podrobno
premišljena in elaborirana vzgojno-izobraževalna dejavnost. Med drugim
je kajpak takoj opazna poudarjena raba digitalne tehnologije. Če ne našte-
vamo veliko zanimivih podrobnosti, je opazno, da je hrbtenica celotnega
fleksibilno zastavljenega načrta serija posebnih DVD-diskov, ki pa so za-
snovani na način »multiplih horizontov«. To pomeni, da so posamezni di-
ski, ki naj bi jih uporabljali tudi v povezavi z obiski kinematografov, nareje-
ni predvsem tako, da bodo različni aspekti prišli v poštev na različnih sto-
pnjah izobraževanja. Filmi na DVD naj bi ne bili tako imenovani otroški

1 Vir informacij o načrtu Film v šoli in o njegovem uvajanju so kajpak internetne strani franco-
skega Ministrstva za vzgojo in izobraževanje: http://www.education.gouv.fr/.
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152