Page 75 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 75
pomemben učinek v obeh šolskih letih, ko je eksperiment potekal, in da
bodo učinki enaki v 5. in 6. razredu, glede na to, da pred treningom med razre-
doma ni bilo pomembnih razlik. Prav tako sta nas zanimala učinek treninga
razmišljanja glede na spol oz. razlike med učenci in učenkami ter učinek trenin-
ga glede na izhodiščno ustvarjalnost učencev oz. razlike med učenci, ki so im-
eli že pred treningom visok dosežek na testu ustvarjalnosti, in tistimi, ki so im-
eli predhodno nizek dosežek.

Rezultati 75
Učinki treninga razmišljanja na ustvarjalno mišljenje

Rezultati (merjeni s Torranceovim testom ustvarjalnega mišljenja TTCT) kaže-
jo, da so učenci v eksperimentalni skupini po treningu (drugo merjenje) na
vseh parametrih ustvarjalnega mišljenja (fluentnost, fleksibilnost in original-
nost mišljenja ter celotna ustvarjalnost) dosegli statistično pomembno višje
dosežke v primerjavi z učenci iz kontrolne skupine (Slika 4). Velikost učinkov ra-
zlik med ES in KS je po vseh parametrih velika.

180 166,27

aritmetična sredna 160 85,97 eksperimentalna skupina
kontrolna skupina
140
37,4 52,29 ustvarjalnost celotna
120 23,63 19,34

100 fleksibilnost originalnost
80 76,59

60
43

40

20

0
fluentnost

Slika 4: Ustvarjalno mišljenje – primerjava med eksperimentalno in kon-
trolno skupino ob drugem merjenju

Preverjali smo, kako se je spremenil rezultat po posameznih spremen­
ljivkah znotraj eksperimentalne skupine pod vplivom treninga razmišljanja
(Slika 5). Eksperimentalna skupina je ob drugem merjenju pri spremenljivkah
fluentnost, fleksibilnost in originalnost mišljenja, prav tako pa tudi v celotni
ustvarjalnosti, dosegla statistično značilno višji rezultat kakor pred treningom.
Velikost učinkov razlik na vseh merah je velika.

yčinki treninga tehnik razmišljanja po e. de bonu na učence v osnovni šoli
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80