Page 70 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 70
spremljavo in ugotovili, da na področju vrednot že lahko govorimo o napredku
pri uresničevanju zastavljenih prednostnih ciljev, na področju razvijanja bran-
ja z razumevanjem pa bo potrebno dolgoročno spremljanje. Pri spremljanju in
merjenju napredka bi želeli najti primerno strategijo, saj bi na osnovi rezulta-
tov lažje ugotavljali stanje in določali nadaljnje smernice in ukrepe.

Zaključek

V prispevku je predstavljeno, kako posodabljati šolsko prakso. Izhodišče opis-
nega procesa je bilo iskanje poti za trajno izboljševanje temeljnih elementov
učenja in poučevanja ter ustvarjalnosti in učinkovitosti učenja.

Zavodi se morajo zavedati pomembnosti pristopa pri uvajanju sprememb
in novosti v šolski prostor, zato je načrtovanje in uvajanje le-teh sistematičen in
celovit proces, ki mora vključevati vse vpletene ter upoštevati izzive, s katerimi
se sooča konkretni zavod pri svojem delovanju in načrtovanju svojega razvoja.

70 Literatura

Gardner, H. (1995). Razsežnosti uma: teorija o več inteligencah. Ljubljana:
Tangram.

Hargreaves, D., in Hopkins, D. (2001). Šola zmore več: management in praksa raz-
vojnega načrtovanja. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.

Jurman, B. (2004). Inteligentnost - ustvarjalnost - nadarjenost. Ljubljana: Center
za psihodiagnostična sredstva.

Komljanc, N. (2009). Koncept odprtega učenja v odprtem učnem okolju. Na-
jdeno 14. decembra 2016 na spletnem naslovu www.zrss.si.191213112813

Komljanc, N. (2010). Projekt Didaktika ocenjevanja znanja. Gradivo RAP Razvoj
didaktike na področju ocenjevanja znanja. Najdeno 14. decembra 2016 na
spletnem naslovu www.zrss.si/.../181213123033

Koren, A. (1999). Ravnatelj med osamo in sodelovanjem. Ljubljana: Šola za
ravnatelje.

Koren, A. (2007). Ravnateljevanje: vprašanja o vodenju šol brez enostavnih odgov-
orov. Koper: Fakulteta za management, Ljubljana: Šola za ravnatelje.

Marentič Požarnik, B. (2000). Psihologija učenja in pouka. Ljubljana: DZS
Marentič Požarnik, B., idr. (1995). Izziv raznolikosti, stili spoznavanja, učenja, mišl-

jenja. Nova Gorica: Educa.
Marjanovič Umek, L., idr. (2004). Razvojna psihologija. Ljubljana: Znanstvenora-

ziskovalni inštitut Filozofske fakultete.

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75