Page 74 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 74
Pred začetkom eksperimenta smo vse starše obvestili o tem in jih seznanili
s potekom in cilji eksperimenta. Za sodelovanje svojega otroka so morali pod-
pisati izjavo, ki se je nanašala tudi na zbiranje podatkov s testnim instrumen-
tarijem. Podatki so se zbirali pod šifro otroka, s čimer smo zagotovili anonim-
nost udeleženih učencev. V obeh letih, ko je potekal eksperiment, so se za
sodelovanje odločili prav vsi starši.

Tabela 4: Celoten vzorec glede na razred, spol, skupino in šolsko leto

5. r. N Spol Skupina Šolsko leto
6. r. MŽ ES KS 1. 2.
Skupaj 60 31 29 31 29 31 29
77 38 39 39 38 35 42
137 69 68 70 67 66 71

CoRT

74

CoRT (de Bono, 1986) je metoda eksplicitnega učenja razmišljanja. Sestavlja
ga šest sklopov – modulov – s po desetimi lekcijami. Vsaka lekcija posredu-
je učencem eno miselno tehniko. Celoten program je izvedljiv v treh šolskih
letih. Glede na to, da avtor sam poudarja bistven vsebinski pomen modulov
CoRT 1 in CoRT 4 med vsemi ostalimi, smo v trening razmišljanja v enem šol-
skem letu vključili ta dva modula. CoRT 1 sestavljajo miselne tehnike, usmer-
jene v širino zaznavanja – spodbujajo sposobnost zaznavanja situacije z ra-
zličnih vidikov ter natančnost zaznavanja. CoRT 4 sestavljajo miselne tehnike,
ki spodbujajo kreativno razmišljanje. Temeljijo na principih lateralnega raz-
mišljanja – pomagajo učencem prepoznati lastne ustaljene vzorce in koncepte
razmišljanja in jim tako omogočijo, da jih lahko začnejo spreminjati.

Pouk tehnik razmišljanja CoRT 1 in CoRT 4 je potekal eksplicitno, torej kot
poseben učni predmet.

Preverjali smo učinke treninga:

- na kognitivnem področju na sposobnost ustvarjalnega mišljenja in
pozornost,

- na motivacijskem področju na motiviranost za učenje in uporabo ko-
gnitivnih učnih strategij ter

- na področju osebnosti na samopodobo, s poudarkom na učni samo-
podobi učencev.

Predpostavili smo, da bodo učenci, ki so imeli trening razmišljanja, dosegli
pomembno višje dosežke na vseh preverjanih merah v primerjavi z vrstniki, ki
so v tem času imeli le redni pouk. Prav tako smo predpostavili, da bo imel tren-

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79